-
Digitālo tehnoloģiju izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu valodas attīstībai
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 5 | |
| 1. | Digitālo tehnoloģiju teorētiskie aspekti | 7 |
| 1.1. | Digitālo tehnoloģiju jēdziens un būtība | 7 |
| 1.2. | Digitālo tehnoloģiju veidi pirmsskolas izglītībā | 9 |
| 2. | 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas attīstības raksturojums | 11 |
| 2.1. | 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas attīstības iezīmes | 11 |
| 2.2. | Digitālo tehnoloģiju ietekme uz 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas attīstību | 12 |
| 3. | Pētījums par digitālo tehnoloģiju izmantošanu pirmsskolas 5 - 6 gadus vecu bērnu valodas attīstībai | 16 |
| 3.1. | Pētījuma metodoloģija | 16 |
| 3.2. | Pētījuma rezultāti | 17 |
| Secinājumi | 25 | |
| Literatūras saraksts | 26 | |
| Pielikumi | 29 |
Šodien digitālo tehnoloģiju ienākšana pirmsskolā ir progresējusi ļoti strauji: ne tikai skolotāji, bet arī bērni meklē sev nepieciešamo informāciju internetā. Skolotāji arvien vairāk savā darbā izmanto digitālos mācību līdzekļus, mākslīgo intekeltu, kā arī dažādus sakaru līdzekļus, kuri palīdz ne tikai veidot bet arī saglabāt dažādus mācību resursus. Viedierīču izmantošana nu jau ir arī kļuvusi par modernu iespēju attīstīt valodu arī pirmsskolā, kas arī atbilst izvirzītajiem uzdevumiem un prasībām no Skola2030 programmas, kur ir skaidri teikts, ka viens no uzdevumiem pirmsskolā ir sniegt kvalitatīvu un modernu izglītības programmas apguvi, izmantojot gan mūsdienīgus mācību līdzekļus, gan arī digitālās tehnoloģijas (Riekstiņa, 2021).
Mūsdienu bērni pirmsskolā ir aizrāvušies ar dažādu viedierīču izmantošanu netikai ar mērķi skatīties multfilmas vai spēlēt spēles, bet arī ir zinātniski pierādīts, ka digitālās tehnoloģijas veicina bērnu valodas attīstību (Bowman, Donovan, Burns, M.S. 2000).
…





































