Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 1.
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 2.
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 3.
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 4.
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 5.
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 6.
  • Referāts 'Lauku tūrisma attīstība pēdējos gados', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Jēdzienu “Lauku tūrisms” Eiropā saprot dažādi. Vāciski runājošajās valstīs, kā arī Itālijā tas visbiežāk asociējas ar atpūtu ražojošā lauku saimniecībā, savukārt pārējā Eiropas daļā lauku tūrismu saista ar atpūtu privātās, neliela izmēra naktsmītnēs laukos.
Lauku tūrisms labāk kā jebkura cita nozare veicina lauku reģionu attīstību, jo praktiski visi viesu izmitināšanai nepieciešamie resursi ir pieejami uz vietas, kā arī vietējiem lauksaimniekiem ir iespēja realizēt savu produkciju, tāpēc naudas līdzekļi par to izmantošanu atgriežas uzreiz reģionālajā ekonomiskajā apritē.
Parasti lauku tūrisms ir stipri orientēts uz reģionālo vai ģeogrāfiski tuvumā esošu tirgu, taču pēdējos 7 gados arvien straujāk pieaug arī starptautiskais pieprasījums it īpaši pēc vidējas un augstas kvalitātes naktsmītnēm (3 un 4 zvaigznes). Īpaši strauji lauku tūrisma joma attīstījusies Dienvid- un Austrumeiropas valstīs, kur piedāvājums katru gadu pieaug vidēji par 25%. Izaugsme vērojama arī tādās lauku tūrisma tradīcijām bagātās valstīs kā Austrija, Vācija un Francija. Nevar nepieminēt arī Latviju, kura ar katru gadu pievērš aizvien lielāku uzmanību tieši lauku tūrisma attīstībai, jo valsts sevī slēpj milzīgas iespējas, tomēr lauku tūrismam bieži vien pietrūkst profesionāla mārketinga, tāpēc viens no pamatuzdevumiem turpmākajiem gadiem ir radīt uzticamu, pieejamu un interesantu lauku tūrisma produktu, kas piesaistītu ne tikai vietējos, bet arī starptautiskos klientus. Lai to sasniegtu, nepieciešams intensīvi strādāt pie sekojošām problēmām:
• Produkta definīcija un imidžs,
• Savdabīgs un piesaistošs produkts,
• Starptautiski salīdzināmas minimālās kvalitātes prasības un kategorijas,
• Uzticama informācija,
• Droša un vienkārša rezervēšana.

Autora komentārsAtvērt
Atlants