Vērtējums:
Publicēts: 18.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 1.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 2.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 3.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 4.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 5.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 6.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 7.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 8.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 9.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 10.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 11.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 12.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 13.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 14.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 15.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 16.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 17.
  • Konspekts 'Cenu veidošana', 18.
Darba fragmentsAizvērt

Cenu veidošanas mērķi degvielas uzpildes stacijā.
DUS cenu veidošanas mērķi ir nodrošināt stabilu vietu tirgū, paaugstināt apgrozījumu un gūt maksimālu peļņu.Stacija atrodas ģeogrāfiski izdevīgā vietā,degvielas cena vienmēr ir zemāka par konkurentu noteikto cenu, izmaksas tiek ierobežotas līdz minimumam- šādā veidā DUS īpašnieki cer sasniegt mērķi.
Latvijas tirgū ir vērojama dīvainība- naftas cenu celšanās pasaules tirgos paaugstina produkta cenu Latvijā, bet naftas cenu krišanās pasaulē mūs neskar.Tas norāda uz Latvijas degvielas tirgotāju patvaļu un ar likumu aizliegto vienošanos par cenu.
Cenas tiek noteiktas zemākas kā konkurentiem Statoil , Neste un Lukoil. Tas iespējams samazinot un ierobežojot izmaksas.Piemēram, Statoil uzpildes stacijā vienlaikus strādā 4 -8 darbinieki, kamēr analizētajā DUS tikai operators un vadītājs; Statoil algo gan mārketinga speciālistus, gan sabiedrisko attiecību speciālistus-apskatītajā DUS šos darbus veic struktūrvienības vadītājs.Atalgojuma ziņā Statoil darbinieki saņem 3 reizes lielāku algu.Izmaksu ierobežošana šajā uzņēmumā ir prioritāte Nr.1.Tiek kontrolēts elektroenerģijas patēriņš, telefonsakaru izmantošana, teritorijas uzkopšanai līdzekļi netiek iedalīti, darbinieku atalgojums tikai nedaudz pārsniedz minimālo, kaut arī DUS ieņem 2. līmeni apgrozījuma ziņā- virs 100 tūkstošiem latu mēnesī.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants