-
Labai precei reklāma nav nepieciešama
Gadsimtiem slavenie modes nami arī nereklamē savas drēbes. Par labāko reklāmu tiem kļūst modes skates, kuras apmeklē rūpīgi atlasīta publika. Tādiem brendiem, kā, piemēram, Versace, Chaned, D&G ir sava lojālā pircēju auditorija, kas ir gatavi tērēt desmitiem tūkstošu eiro uz vienu kleitu no iemīļotā dizainera. Un tas notiek tāpēc, ka šie modes nami rūpīgi seko līdzi savu preču kvalitātei un unikalitātei, lai viņu pastāvīgie klienti paliktu uzticīgi viņiem pat bez reklāmas.
Secinājumā varu pateikt, ka katrai precei tomēr atradīsies savs pircējs. Taču jo augstāka kvalitāte ir precei, jo vairāk pieprasīta tā būs, pat ja preces cena dažreiz būs neiedomājami augsta, kā daudziem slaveniem modes namiem. Ir preces, kuras nebūtu varējušas pastāvēt bez reklāmas; ir preces, kas ir pieprasītas tieši tāpēc, ka netiek reklamētas. Jāorientējas pēc situācijas un galvenās auditorijas, uz kuru tiks vērsta reklāma.
…
No vienas puses, ne velti saka, ka reklāma ir progresa dzinējs, jo tā palīdz cilvēkiem uzzināt kaut ko jaunu, sekmē informācijas izplatīšanos un palīdz mums tikt uz nākamo attīstības līmeni. No citas puses, ļoti reti kad reklāma sniedz lietderīgu informāciju – vairumā gadījumu tā vienkārši mēģina pārliecināt cilvēkus, ka viņu dzīve ir neiedomājama un neiespējama bez tām lietām, kas īstenība viņiem nekad nebūs vajadzīgas un tā arī paliks neatpakotas, stāvot skapja augšējā plauktā. Tad kā būt? Vai ir iespējams viennozīmīgi pateikt, ka reklāma ir/nav vajadzīga? Tas ir koks ar diviem galiem, tāpēc pareizās atbildes uz šo jautājumu droši vien nav. Tas ir atkarīgs no katra atsevišķā cilvēka prioritātēm, dzīves stila, paziņu loka un daudziem citiem faktoriem. Tāpēc nerunāšu par visiem, bet centīšos izklāstīt savu viedokli par šo fenomenu. Patiesību sakot, nevaru pateikt, ka pilnībā piekrītu vai pilnībā nepiekrītu izteicienam, ka labai precei reklāma nav vajadzīga. Personīgi es to pārfrāzētu un pateiktu šādi: „Luksus klases un augstākās kvalitātes precēm reklāma nav vajadzīga”. Kāpēc tā? Mēģināšu paskaidrot, balstoties uz piemēriem no dzīves.