Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Mērķtirgus izvēle', 1.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Mērķtirgus izvēle', 2.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Mērķtirgus izvēle', 3.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Mērķtirgus izvēle', 4.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Mērķtirgus izvēle', 5.
  • Konspekts 'Eksporta mārketinga plānošana un stratēģija. Mērķtirgus izvēle', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Starptautiskos tirdzniecības noteikumus ir izdevusi Starptautiskā tirdzniecības palāta, un tie tiek plaši pielietoti tirdzniecības darījumos. Noteikumi ir atzīti starptautiskajā tirdzniecībā, kā arī komersantu aprindās visā pasaulē.
Starptautiskie tirdzniecības noteikumi mazina vai pavisam novērš neskaidrības, kas rodas šādu noteikumu dažādās interpretācijas dēļ dažādās valstīs. Starptautiskie tirdzniecības noteikumi nosaka pušu tiesības un pienākumus, slēdzot pārdošanas līgumus par preču piegādi (preču piegādes noteikumi). Noteikumi paskaidro, kurai pārdošanas līguma pusei ir pienākums organizēt pārvadājumus vai apdrošināšanu, kad pārdevējs piegādā preces pircējam, un par kurām izmaksām kura puse ir atbildīga.
Noteikumi ir sagrupēti četrās kategorijās, sākot ar noteikumiem, sakarā ar kuriem pārdevējs padara preces pieejamas pircējiem tikai paša pārdevēja telpās ( E (nosūtīšanas) noteikumi), noteikumi turpinās ar grupu sakarā, ar kuru pārdevējs piegādā preci transportēšanai saskaņā ar pircēja instrukcijām (F (pamatpārvadājums nav apmaksāts) noteikumi). Nākamie ir C (pamatpārvadājums ir apmaksāts)noteikumi, saskaņā ar kuriem pārdevējam tiek uzliktas saistības slēgt pārvadājuma līgumu uz parastiem nosacījumiem un apmaksāt to. Visbeidzot ir D (ierašanās) noteikumi, saskaņā ar kuriem pārdevējs ir atbildīgs par preču piegādi norunātā vietā vai noteiktā punktā valsts robežās vai importa valstī. Pārdevējam jāuzņemas visi riski un izdevumi piegādājot preci līdz šai vietai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants