Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 1.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 2.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 3.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 4.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 5.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 6.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 7.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 8.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 9.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 10.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 11.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 12.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 13.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 14.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 15.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 16.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 17.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 18.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 19.
  • Referāts 'Fokusgrupas, to izmantošana un ierobežojumi', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
Fokusgrupas definēšana    3
Fokusgrupas īpatnības    4
Fokusgrupas plānošana un vadīšana    7
Fokusgrupu veidi    12
Fokusgrupu priekšrocības un trūkumi    16
Fokusgrupas pielietošana    18
Fokusgrupu popularitāte    19
Fokusgrupas vieta socioloģisko un mārketinga metožu sistēmā    20
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    22
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu fokusgrupas definējums atšķiras no sākotnējā, R. Mērtona piedāvātā, kurš šo metodi nosauca par fokusēto interviju, pieliekot terminu – „ar grupām”.
Agrāk fokusētā grupas intervija notika pēc kvantitatīvā pētījuma, lai dziļāk izpētītu tā rezultātus un bija projekta daļa, kas pats balstījās uz „stingrajām” metodēm, kur kvalitatīvā analīze bija pārbaudes veids kvantitatīvi iegūtajiem datiem.
Tas nozīmē, ka sākotnējā metodes pielietošanas periodā fokusgrupa kā kvalitatīvā metode netika pretnostatīta kvantitatīvajām metodēm, bet šie veidi savstarpēji papildināja viens otru.
Lai labāk izprastu terminu fokusgrupa, jāaplūko atslēgas vārdi – grupa un fokuss.
Jēdziens grupa ir ļoti plašs, vispārīgā nozīmē ar to saprot kā diādes, tā arī lielākas grupas. Taču mūs interesē tā sauktā mazā grupa. Mazās grupas noteikšanā pastāv divas galvenās tradīcijas:
1.Mazo grupu raksturo – noteikts eksistēšanas periods, struktūra, tas, ka grupas biedri izjūt piederību.
2.Mazā grupa raksturojas kā indivīdu kādu noteiktu komunikācijas formu eksistence vai arī, kā viņu savstarpējā sociālā mijiedarbība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants