Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.09.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 1.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 2.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 3.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 4.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 5.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 6.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 7.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 8.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 9.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 10.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 11.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 12.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 13.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 14.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 15.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 16.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 17.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 18.
  • Referāts 'Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (turpmāk tekstā- LAPK) piektā nodaļa- Administratīvie pārkāpumi darba un iedzīvotāju veselības aizsardzībā    4
2.  Iestādes, kas izskata konkrētas nodaļas pantus un to kompetence    5
2.1.  Pašvaldību administratīvās komisijas (210.pants.)    5
2.2.  Valsts policija (214.pants.)    5
2.3.  Pašvaldības policija (214.1 pants.)    5
2.4.  Valsts darba inspekcija (215.3 pants.)    6
2.5.  Dzelzceļa transporta institūcijas (216.pants.)    6
2.6.  Veselības inspekcija (228.pants.)    6
2.7.  Pārtikas un veterinārais dienests (230.pants.)    7
2.8.  Valsts valodas centrs (236.3 pants.)    7
2.9.  Pierādīšanas līdzekļi ir minēti LAPK 243.1 pantā, tie ir sekojoši    8
3.  Administratīvā lietvedība un tiesu prakse    8
3.1.  Darba tiesiskās attiecības regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana    8
3.2.  Streikošanas tiesību pārkāpšana    9
3.3.  Darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana    10
3.4.  Darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana, kas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai    11
3.5.  Darba aizsardzības pakalpojumu sniegšana, pārkāpjot darba aizsardzību regulējošos normatīvajos aktos kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām noteiktās prasības    12
4.  Darba aizsardzības sistēma Latvijā    13
4.1.  Valsts darba inspekcija    16
  KOPSAVILKUMS    18
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    19
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
1. Katrai kompetentajai institūcijai ir noteikts pilnvarotais, kas var izskatīt administratīvā pārkāpumu lietu. To nosaka Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss;
2. Par pierādījumiem, konkrētās lietās, kalpo, akts par konstatētajiem faktiem, paskaidrojumi, konstatētie pārkāpuma apstākļi u.c., kā arī saskaņā ar LAPK 243.panta pirmo daļu pierādījumi administratīvā pārkāpuma lietā ir jebkuri fakti, uz kuru pamata institūcijas, likumā noteiktajā kārtībā nosaka administratīvā pārkāpuma esamību vai neesamību, kā arī konstatē faktus konstatē ar šādiem līdzekļiem: ar protokolu par administratīvo pārkāpumu, ar administratīvā pārkāpuma vietas apskates protokolu, ar tās personas paskaidrojumiem, kuru sauc pie administratīvās atbildības, ar cietušā un liecinieku liecībām, citu personu paskaidrojumiem, eksperta atzinumu, lietiskajiem pierādījumiem, protokolu par priekšmetu un dokumentu izņemšanu, citiem dokumentiem, kā arī pārkāpumus fiksējošiem tehniskiem līdzekļiem;
3. Izskatot, konkrēto tēmu, autore secināja, ka administratīvā aizturēšana iepriekšminētos pārkāpumos, netiek piemērota;
4. Administratīvo lietu izskatīšana notiek sekojoši: sākuma tiek sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols, tad šo protokolu apstrīd konkrētajā iestādē. Ja lēmumam nepiekrīt, tad attiecīgi, vēršas tiesā;
5. Lietā pieņemto lēmumu pārsūdzēšana notiek likuma noteiktajā kārtībā. To nosaka LAPK 279.pants;
6. Vispopulārākie soda veidi ir: brīdinājums, naudas sods vai priekšmeta konfiskācija;
7. Lēmums par administratīvā soda uzlikšanu ir obligāti izpildāms, to nosaka likums (LAPK 290.pants);
8. Piemērojamie administratīvie sodi: sākot no brīdinājuma, līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro, vai arī priekšmeta konfiskācija;
9. Darba aizsardzības galvenais uzdevums ir noteikt tiesisko pamatu sociālo, ekonomisko, tehnisko, ārstnieciski profilaktisko un organizatorisko pasākumu realizēšanai, kā arī nodrošināt normatīvajos aktos definēto prasību ieviešanu.


Autora komentārsAtvērt
Atlants