Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Saziņas barjeras situāciju apraksti', 1.
  • Konspekts 'Saziņas barjeras situāciju apraksti', 2.
Darba fragmentsAizvērt

1. Pavēle, norādījums, komanda: Runājiet lēnāk.
Praksē ir gadījumi, kad darbinieks runā ļoti ātri, bieži vien, tās ir situācijas, kurās viņš ir uztraucies. Vadītājs tā arī nesaprot un aizrāda „runājiet lēnāk”. Darbinieks apmulst un skatās, iestājas pauze. Šeit parādās barjera, jo lielākā daļa cilvēku šādās situācijās apjūk.
Šajā situācijā vadītājs uztvēris tikai daļu no informācijas. Tāpēc ļoti svarīga ir vadītāja runas intonācijai, kā tas tiek pateikts, jo no tā ir atkarīga vai saruna turpināsies, vai būs atgriezeniskā saite. Šajā situācijā saruna tika apturēta.
Ja vadītājs teiktu: „runājiet, lūdzu lēnāk”, un uzdotu uzvedinošus, un darbinieku iedrošinošus jautājumus, tad saruna turpinātos. Šai gadījumā, vadītājs ir saprotošs un palīdz runātājam justies brīvi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants