Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas', 1.
  • Konspekts 'Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas', 2.
  • Konspekts 'Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas', 3.
  • Konspekts 'Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas', 4.
  • Konspekts 'Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas', 5.
  • Konspekts 'Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Šīs stratēģijas sauc par vispārīgām, jo tās var lietot jebkurš uzņēmums jebkurā nozarē – vai tas ir ražotājs, pakalpojuma sniedzējs vai bezpeļņas organizācija. Galvenā prasība, izstrādājot biznesa stratēģiju, ir palielināt uzņēmuma konkurētspējīgo priekšrocību, lai pārspētu konkurentus un sasniegtu peļņas līmeni, kas lielāks par vidējo attiecīgajā nozarē.
Izstrādājot biznesa līmeņa stratēģiju, uzņēmuma vadītājiem faktiski ir jānosaka sava uzņēmuma biznesa modelis jeb veids, kā uzņēmums darbosies dotajā nozarē. Biznesa modeļa mērķis ir konkurētspējīgās priekšrocības veidošana, lai pārspētu savus konkurentus. Tas nozīmē, ka uzņēmumam ir jāveic sava biznesa modeļa konkurētspējīgā pozicionēšana nozarē. Konkurētspējīgā pozicionēšana ir saistīta ar lēmumu, kas veidojas no trim dimensijām – kādas klientu vajadzības tiek apmierinātas, kādas klientu grupas tiek apmierinātas, atšķirīgās prasmes jeb kā klientu vēlmes tiek apmierinātas. Lēmumus, ko vadītāji pieņem šo trīs dimensiju ietvaros nosaka to, kādas stratēģijas tiks izvēlētas un kā tās tiks realizētas, lai iedzīvinātu uzņēmuma biznesa modeli un radītu pircējiem vērtību
Vispārīgā veidā uzņēmumam biznesa biznesa līmenī ir jāpieņem viens lēmums – kā atšķirties no konkurentiem. Veidojot stratēģiju, biznesa modelis tiek virzīts diferencēšanas virzienā – ar cenu vai izmaksām, tādejādi veidojot zemāko izmaksu atšķiršanos vai padarot produktu atšķirīgu.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants