Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Firmas mārketinga stratēģijas būtība un veidošanas nepieciešamība', 1.
  • Konspekts 'Firmas mārketinga stratēģijas būtība un veidošanas nepieciešamība', 2.
  • Konspekts 'Firmas mārketinga stratēģijas būtība un veidošanas nepieciešamība', 3.
  • Konspekts 'Firmas mārketinga stratēģijas būtība un veidošanas nepieciešamība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga plānošanā kā procesā tiek izdalīti četri soļi:
1. Situācijas analīze – pirms jebkura lēmuma pieņemšanas ir jāsaprot, kāda ir pašreizējā situācija, kādā atrodas uzņēmums un tirgus, kas principā nozīmē novērtēt situācijas radītās problēmas un iespējas, kā arī uzņēmuma stiprās un vājās puses konkrētās situācijas kontekstā;
2. Mērķu izstrāde – pēc situācijas analīzes uzņēmums var izstrādāt objektīvus mērķus, kuros tiek noteikts, kāds konkrēts sniegums no uzņēmuma tiek gaidīts līdz konkrētam termiņam, ņemot vērā situācijas iespējas un draudus, kā arī paša uzņēmuma stiprās un vājās puses;
3. Stratēģiju un programmu izstrāde – lai sasniegtu noteiktos mērķus, uzņēmumam jāizstrādā stratēģijas, kas ir paredzētas ilgtermiņam, un programmas, kas nosaka tā darbību īstermiņā;
4. Koordinācija un kontrole – jāievieš sistēma, kura nodrošina, ka izstrādātie plāni tiek īstenoti kā paredzēts. Turklāt jāņem vērā, ka uzņēmums darbojas dinamiskā un mainīgā vidē, tādēļ ir nepieciešams sekot līdzi tās izmaiņām un būt gatavam pielāgot plānu jaunajai situācijai, un koordinācija un kontrole palīdz šo nosacījumu veiksmīgi pildīt.
Uzņēmuma orientācijā uz tirgu ļoti būtiska loma ir tirgus segmentēšanai un precīzai savas mērķa grupas noteikšanai, jo uzņēmums principā nevar efektīvi strādāt uz visiem. Kas der visiem, neder nevienam, t.i., šāda prece būs pārāk vispārēja un neatbildīs konkrēta patērētāja individuālajai gaumei. Principā mūsdienās arvien lielāku vietu uzņēmējdarbībā ieņem personiska pieeja dažādām patērētāju grupām, segmentējot tos pēc dažādiem kritērijiem. Tirgus segmentēšana ļauj uzņēmumam izstrādāt diferencētu produkciju un vērsties pie gana šaurām tirgus daļām ar kopīgām interesēm, piedāvājot precīzāk izstrādātu un tādējādi patērētāju vajadzībām atbilstošāku produktu. Tirgus segmentēšana un produkta diferenciācija ir uzskatāmas par vienu no mārketinga stratēģijas sastāvdaļām, jo tās ir cieši saistītas ar produktu un tā raksturlielumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants