Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 1.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 2.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 3.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 4.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 5.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 6.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 7.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 8.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 9.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 10.
  • Referāts 'Motivācijas saistība ar sasniegumiem mācībās', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
I.  Motivācija un sasniegumi    4
  motivācijas spēja izskaidrot mācību sasniegumu atšķirības    4
  motivācijas saistība ar izziņu   
  sasniegumiem piedēvētie cēloņi   
  netiekšanās pēc sasniegumiem kā motivēta rīcība saglabāt pašvērtību   
  risinājumi pašvērtības saglabāšanai   
  sasniegumu vajadzības un citu motīvu iedarbība    7
II.  Motivācijas modeļu maiņa    7
  kognitīvās pieeja    7
  vides pieeja    9
  Kopsavilkums    9
  Secinājumi    10
  Izmantotā literatūra    11
Darba fragmentsAizvērt

Viena no cilvēka raksturīgākajām uzvedības iezīmēm ir mērķtiecīga darbība un rīcība. Taču, lai šī mērķtiecīgā darbība notiktu, ir nepieciešams iekšējs dzinulis, kas to virza, un tā ir motivācija.

Motivācija ir arī ceļš uz pedagoģiskiem sasniegumiem. Kādā pētījumu pārskatā daudzās korelācijas starp motivācijas un sasniegumu mērījumiem bija caurmērā ap +0,34, un tas rāda, ka augsti motivācijas līmeņi un augsti sasniegumi iet ar motivāciju roku rokā. Tātad tā ir nozīmīga ne tikai skolēnu, bet arī studentu mācību darbā. Tas arī noteica tēmas izvēli.

Tēmas aktualitāte skaidrojama ar to, ka pēc Rīgas Domes Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta ziņām Rīgas skolās pie sociālajiem pedagogiem individuāli ar motivācijas trūkumu mācībās griezušies 15% skolēnu. Taču patiesais skaits, iespējams, ir vēl lielāks, jo 26% pie sociālā pedagoga griezušies neierašanās uz stundām dēļ. Motivācijas trūkums mācīties varētu būt viens no kavēšanas iemesliem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants