Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 1.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 2.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 3.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 4.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 5.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 6.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 7.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 8.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 9.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 10.
  • Konspekts 'Interešu konflikts publiskajos iepirkumos', 11.
Darba fragmentsAizvērt

1.mājas darbs
Tēmas pamatojums
Interešu konflikts publiskajos iepirkumos kā aktuāla problēma ir ne vien Latvijā, bet arī citās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Interešu konflikts publisko iepirkumu jomā ir cieši saistīts ar labas pārvaldības problēmām. Labas pārvaldība ietver šādus elementus:
• uzskaitāmība;
• caurspīdīgums;
• iesaistīšanās;
• vienlīdzība;
• tiesiskums;
• spējas un kompetence;
• atsaucība pret cilvēku vajadzībām.
Eiropas Savienības dalībvalstīs kā viens no visgraujošākajiem draudiem tiek uzskatīts interešu konflikts un korupcija, kas ir būtisks traucēklis ceļā uz sociālo un ekonomisko attīstību.
Interešu konflikta identificēšanas un novēršanas nozīme Latvijā ir īpaši aktuāla, jo uz interešu konfliktu kā būtisku valsts defektu regulāri tiek norādīts plašsaziņas līdzekļos. informāciju. Turklāt interešu konflikta situācijas varētu veicināt likumprojekts par grozījumiem Publisko iepirkumu likumā. Grozījumos paredzēts atcelt nepieciešamību piemērot iepirkuma procedūru gadījumos, kad preču vai pakalpojumu vērtība nepārsniedz 92 755 latu, bet būvdarbu izmaksas – 200 000 latu. Šādā situācijā absolūti lielākā daļa valsts un pašvaldību iepirkumu tiks veikti bez pilnvērtīgas kontroles, skaidriem vērtēšanas kritērijiem un dokumentācijas, kā arī izslēdzot uzņēmēju iespējas brīvi konkurēt un apstrīdēt pieņemtos lēmumus. Arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir norādījis, ka tā kā grozījumi neparedz iepirkuma procedūras veikšanu šādos gadījumos, tad institūcijai nav jāveido iepirkuma komisija un pēc būtības iepirkumu var veikt viens darbinieks, kas neatbilst korupcijas risku novēršanas principiem.
Sagatavojot grozījumus Publisko iepirkumu likumā nav veikta pietiekama līdzšinējo interešu konflikta gadījumu izvērtēšana publiskajos iepirkumos, līdz ar to aktuāls ir jautājums, vai šādi grozījumi ir atbilstoši Latvijas videi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants