Vērtējums:
Publicēts: 29.09.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū un galējais derīgums', 1.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū un galējais derīgums', 2.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū un galējais derīgums', 3.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū un galējais derīgums', 4.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū un galējais derīgums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Derīgums ir bauda jeb apmierinājums, ko gūst cilvēki no preču un pakalpojumu patērēšanas.

Ar derīgumu saprot nevis preces pirkšanu, bet gan apmierinājumu, labsajūtu, ko cilvēks gūst no šīs preces patērēšanas. Atsevišķi cilvēki vienādām precēm piešķir dažādu derīgumu. Tas ir tāpēc, ka katrs cilvēks ir individualitāte. Viņš pērk noteiktas preces, vadoties no savām vajadzībām un individuālā vērtējuma, nosakot to derīguma subjektivitāti.

Cilvēku vajadzības pastāvīgi pieaug un pilnveidojas. Lai tās pilnīgāk apmierinātu, viņi cenšas iegādāties arvien vairāk mantu savā lietošanā. Katra nākamā produkta vienība dod patērētājam papildu derīgumu. Taču šis papildus derīgums būs arvien mazāks un mazāks, ja šo produktu patērēs arvien vairāk un vairāk.
Kopējais derīgums ir kopējā bauda, apmierinājums, ko gūst indivīds, patērējot preces un pakalpojumus. Jo vairāk indivīds patērē, jo lielāks viņa kopējais derīgums.
Galējais derīgums ir tāds lielums, kas parāda, par cik izmainās kopējais…

Autora komentārsAtvērt
Atlants