Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Pieprasījums', 1.
  • Referāts 'Pieprasījums', 2.
  • Referāts 'Pieprasījums', 3.
  • Referāts 'Pieprasījums', 4.
  • Referāts 'Pieprasījums', 5.
  • Referāts 'Pieprasījums', 6.
  • Referāts 'Pieprasījums', 7.
  • Referāts 'Pieprasījums', 8.
  • Referāts 'Pieprasījums', 9.
  • Referāts 'Pieprasījums', 10.
  • Referāts 'Pieprasījums', 11.
  • Referāts 'Pieprasījums', 12.
  • Referāts 'Pieprasījums', 13.
  • Referāts 'Pieprasījums', 14.
  • Referāts 'Pieprasījums', 15.
  • Referāts 'Pieprasījums', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  PIEPRASĪJUMS (DEMAND)    3
1.2.  Pieprasījuma līkne    4
1.3.  Pieprasījuma līknes veidošanās cenu izmaiņas ietekmē    5
1.4.  Ienākuma un aizstāšanas efekts    5
1.5.  Ārpuscenas faktori, kas ietekmē pieprasījumu    7
1.6.  Patērētāju ienākumi    8
1.7.  Aizvietotāju (substitūtu) cenas    10
1.8.  Kopā lietojamo (komplementāro) preču cenas    10
2.  Pieprasījuma elastība    11
2.1.  Cenas elastības formula    13
3.  Pieprasījuma izmaiņu līknes, ārpuscenu faktoru ietekmē    13
  Secinājumi    15
Darba fragmentsAizvērt

Ikdienā bieži satopamies ar tādu problēmu kā preču cenas, kuras neapšaubāmi mums ir svarīgas, lai izsecinātu vai pat mēģinātu izanalizēt kādu preci pirkt un par kādu cenu. Tas ir kļuvis īpaši svarīgi mūsdienās, kad notiek plaša lielveikalu būvniecība un piedāvājums neapšaubāmi ir palielinājies, tas ir, piedāvāto preču un pakalpojumu klāsts ir kļuvis diezgan apjomīgs, piemēram, pārtikas preces, līdz ar to no patērētāju viedokļa tas ir vērtējams diezgan pozitīvi, jo salīdzinot ar Padomju laiku plāna ekonomikas apstākļiem, kur bija “liela” preču un pakalpojumu izvēle, vēl pie tam pie vienādi noteiktām cenām, tad sociālās tirgus ekonomikas apstākļos ir ko izvēlēties, taču preces un pakalpojumi ir pieejami par samērā plaša diapazona cenām, līdz ar to sabiedrība sadalās vairākos slāņos ar dažādiem ienākumiem, kas atkal ir negatīvi, jo, piemēram, Latvijā sabiedrības slāņi ir sadalījušies diezgan nevienmērīgi un par nožēlu dominē iedzīvotāju slānis ar vidēji zemiem un zemiem ienākumiem. Vēl arī gribētos pieminēt, ka bez pieprasījuma nevar eksistēt piedāvājums un otrādi, kā arī preču un pakalpojumu novērtējumā var dominēt gan objektīvais - cena un patērētāja ienākumi, gan arī subjektīvais novērtējums, piemēram preces izskats, tādēļ es arī izvēlējos šādu tematu – pieprasījums atkarībā no cenas.

1.PIEPRASĪJUMS (DEMAND)

Pieprasījums ir noteikta veida preču daudzums ko patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā.
Tātad pieprasījums ir cenas funkcija.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants