Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 1.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 2.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 3.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 4.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 5.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 6.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 7.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 8.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 9.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 10.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 11.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 12.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 13.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 14.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 15.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 16.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 17.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 18.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 19.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 20.
  • Referāts 'Lauku tūrisms, tā tirgus niša un attīstības iespējas Latvijā', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Termini    4
1)  Lauku tūrisma loma ekonomikā    5
2)  Veiksmīga lauku tūrisma uzņēmuma darbības priekšnosacījumi    7
3)  Pieprasītākā lauku tūrisma uzņēmuma modelis    16
1)  resursi    16
2)  mērķgrupa    17
3)  naktsmītnes veids    18
4)  pakalpojumi un aktivitātes    18
  Secinājumi    20
  Izmantotie avoti    21
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Jau kopš 90. gadu sākuma, pēc Latvijas neatkarības atgūšanas, strauji sāka palielināties tūrisma loma mūsu valstī. Arī šobrīd šī nozare ir tikai attīstības periodā, tādejādi katram ir iespējas tajā veikt savu ieguldījumu. Turklāt īpaši populārs ir kļuvis tieši lauku tūrisms, kas steidzīgās pilsētas iedzīvotājiem ir atzīts atpūtas veids. Tomēr svarīgi ir ne tikai izveidot uzņēmumu, bet jānodrošina arī tā dzīvotspēja un rentabilitāte.
Katra uzņēmuma darbības stratēģijas pamatā ir uzņēmuma konkurētspējas priekšrocības – jebkas, ar ko uzņēmums ir pārāks par saviem konkurentiem. Priekšrocības ļauj uzņēmumam ilgstoši un pastāvīgi gūt panākumus. Ir pieci galvenie konkurences priekšrocību veidi: preces (tai skaitā pakalpojuma) apjoms, cena, pieejamība, unikalitāte un kvalitāte.
Mūsdienās konkurence gan preču ražotāju, gan to piegādātāju vidū ir tieši kvalitātes ziņā. Arī tūrisma uzņēmējdarbībā kvalitāte tiek uzskatīta par svarīgu darbības jomu un svarīgu konkurētspējas paaugstināšanas līdzekli.
Tūrisma zinātnieku un praktiķu atziņas par kvalitātes nozīmes pieaugumu patērētāju apziņā pirmoreiz atklātībā parādījās 20. gadsimta septiņdesmitajos gados. Tika konstatēts, ka patērētāji sāk pieprasīt augstāku kvalitātes līmeni, ka cenu konkurencei nākotnē būs otršķirīga nozīme salīdzinājumā ar konkurenci kvalitātes jomā. Nākamajā desmitgadē tika izteikti viedokļi par to, ka preces iekļūšanai tirgū nepieciešami galvenokārt kvalitātes priekšnoteikumi un ka kvalitātes vadīšana ir viens no noteicošajiem tūrisma uzņēmumu veiksmes priekšnosacījumiem. 21. gadsimtā šī tendence vēl vairāk nostiprināsies. Līdz ar to dažādu tūrisma uzņēmumu stratēģijās kvalitāte ir viens no galvenajiem konkurences cīņas instrumentiem.
Lai veiksmīgi nodrošinātu pakalpojumu augstu kvalitāti un izmantotu to kā biznesa vadīšanas un administrēšanas instrumentu, jāzina, kas tā tāda ir un kā tā sasniedzama.
Darba mērķis ir izvērtēt lauku tūrisma ieņemto tirgus nišu un noteikt šīs nozares turpmākās attīstības priekšnosacījumus.
Darba uzdevumi:
noteikt lauku tūrisma lomu ekonomikā- pasaulē un Latvijā;
izvērtēt nosacījumus, kas nepieciešami veiksmīgai uzņēmuma darbībai lauku tūrisma nozarē;
apskatīt visvairāk sastopamās kļūdas lauku tūrisma nozares uzņēmumu darbībā;
praktiski analizējot pieejamos datus, izveidot uzņēmuma modeli, kas būtu vispieprasītākais un līdz ar to visrentablākais lauku tūrisma nozarē mūsdienās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants