Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 22 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 1.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 2.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 3.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 4.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 5.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 6.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 7.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 8.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 9.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 10.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 11.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 12.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 13.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 14.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 15.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 16.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 17.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 18.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 19.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 20.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 21.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 22.
  • Referāts 'Jauniešu neformālā izglītība ārpus skolas', 23.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Izglītības veidi    4
1.1.  Neformālās izglītības jēdziens    5
1.2.1.  Neformālās izglītības mērķi un uzdevumi    6
1.2.2.  Neformālās izglītības principi (mācīšanas process)    6
1.2.3.  Neformālās izglītības metodes    8
2.  Ārpus skolas aktivitāšu izpēte un analīze saistībā ar neformālo izglītību    9
2.1.  Eiropas jaunatnes programma „Jaunatne darbībā”    9
2.2.  Jaunatnes pase    11
2.3.  Neformālās izglītības iestādes    11
2.3.1.  Jauniešu Atvērtais Centrs „JACis”    12
3.  Neformālās izglītības izpausme, personīga pieredze    14
3.1.  Starptautiskais jauniešu apmaiņas projekts „Wir bewegen Europa”    14
3.2.  Jauniešu iniciatīvais projekts „Mans piedzīvojums TEV”    15
3.3.  Starptautiskais jauniešu apmaiņas projekts „Sprobuj inaczej”    17
3.4.  Aptauja par neformālo izglītību    17
3.5.  Popularizācija    20
  Nobeigums    21
  Literatūras un avotu saraksts    22
Darba fragmentsAizvērt

Darba mērķis: Izpētīt neformālo izglītību ārpus skolas un analizēt tās iespējas Rēzeknes pilsētā
Hipotēze: neformālā izglītība ieņem ievērojamo vietu cilvēka attīstīšana, bet tomēr ne visi zina par tādu izglītības veidu
Darba uzdevumi:
1.Izpētīt, kas ir neformālā izglītība
2.Kā notiek mācīšanas process (neformālas izglītības principi)
3.Izpētīt un uzzināt par neformālās izglītības iespējam Rēzeknē
4. Pieredzes dalīšanā
Metodes: literatūras atlase un analīze, konkrētu faktoru izpētē teorijā, eksperimenta veikšana, eksperimentu rezultātu analīze.
Pētījuma bāze: Jaunieši no Jauniešu Atvērtā Centra „JACis”, Rēzeknes vispārizglītojošu skolu audzēkņi.
1.1.Izglītības veidi
Izglītība pamatoti tiek uzskatīta par to cilvēces darbības jomu, kas vistiešāk ietekmē cilvēku dzīves kvalitāti un labklājību. Latvijā pastāv izglītību reglamentējoši dokumenti: Izglītības likums, vadlīnijas, normas, standarti un programmas, kas tiek realizētas formālajās izglītības iestādēs. Taču formālā izglītība ne vienmēr spēj apmierināt indivīdu vēlmes un vajadzības, tā ne vienmēr spēj ātri reaģēt uz sabiedrībā notiekošajām pārmaiņām, tādēļ indivīdiem vajadzētu iegūt nepieciešamās zināšanas, prasmes un iemaņas ārpus formālās izglītības, t. i., neformāli.
Latvijas Republikas Izglītības likums definē, ka izglītība ir sistematizētu zināšanu un prasmju apguves un attieksmju veidošanas process un tā rezultāts. Citiem vārdiem, izglītības procesā mēs iegūstam zināšanas, prasmes un attieksmes kādā noteiktā jautājumā, kas kopā veido dažādas kompetences, kuras mums nepieciešamas ikdienas dzīvei. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants