Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 1.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 2.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 3.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 4.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 5.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 6.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 7.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 8.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 9.
  • Referāts 'Ekosistēmas izpēte', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Liepājas osta kļūst par modernu tirdzniecības ostu
Liepājas osta no bijušās padomju armijas karabāzes īsā laikā ir pārveidojusies par tirdzniecības ostu, kura dažos gados ir spējusi apgrozījumu kāpināt 30 reizes.
Liepājas osta 30 gadus, līdz 90 g.sākumam bija slēgta teritorija, jo tajā bija izveidojusies padomju armijas kara bāze. Liepājas ostas pārvaldnieks kapteinis A. Boja stāsta : “ Mums bija jāsāk no nulles, jo tai nebija tirdzniecības ostai atbilstošs infrastruktūras, nebija arī tehnikas un vajadzīgo speciālistu.”
Pirms deviņiem gadiem ar Liepājas domes iniciatīvu un atbalstu Liepājas osta sāka veidoties par tirdzniecība ostu. 1992.g.1.janvārī mūsu ostā ienāca pirmais ārzemju kuģis. Tā kapteini svinīgi pieņēma Liepājas mērs. Toreiz ostā vēl stāvēja Krievijas karakuģi. 1994.g. kad ostas teritoriju atstāja pēdējais militārais kuģis, sākās tās intensīva attīstība. Ostas infrastruktūras veidošanā piedalijās arī privātfirmas, kas sāka strādāt mūsu ostā. Tās palīdzēja gan būvdarbos, gan kanāla padziļināšanas darbos. Liepājas ostā vismaz puse firmu ir tādas, kas palikušas uzticīgas šai ostai, no pašas pirmās dienas. Pašlaik Liepājas ostā strādā un pat piedalās infrastruktūras veidošanā vairākas rietumu firmas. Dāņi uzbūvēja vienu terminālu, vietējā firma otru. Pirmajā savas darbības gadā jau sasniedza 100 000 tonnu apgrozību.
Lai ostā notiktu straujas pārmaiņas tam ir nepieciešamas speciālas valsts investīcijas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants