• Sabiedrības racionalizācijas process. Frankfurtes kritiskā skola. Zinātne un tehnika kā ideoloģija

     

    Konspekts2 Socioloģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sabiedrības racionalizācijas process. Frankfurtes kritiskā skola. Zinātne un teh', 1.
  • Konspekts 'Sabiedrības racionalizācijas process. Frankfurtes kritiskā skola. Zinātne un teh', 2.
  • Konspekts 'Sabiedrības racionalizācijas process. Frankfurtes kritiskā skola. Zinātne un teh', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Frankfurtes skola sapulcēja kopā citādi domājošus marksistus, spēcīgus kapitālisma kritiķus, kas ticēja, ka daži Marksa sekotāji sludina ļoti šauru, nelielu Marksa ideju kopumu. Parasti tas notika aizsargājoties no ortodoksālām komunistu un sociodemokrātiskām partijām. Frankfurtes skolas dalībnieki ietekmējās lielā mērā no strādnieku šķiras revolūcijas neveiksmēm Rietumeiropā pēc Pirmā Pasaules kara. Vēl viņi ietekmējās no nacisma uzplaukuma ekonomiskjā, tehnoloģiju un kultūras ziņā, kas notika Vācijā. Frankfurtes skolas dalībnieki paši izvēlējās, kuras no Marksa idejām un domām viņi akceptē, un kas no tā visa varētu noderēt, lai noskaidrotu sociālos stāvokļus, kurus Markss pats nekad nav redzējis.
No Frankfurtes skolas ietekmējās arī citi. Un arī pati skola ietekmējās no daudziem citiem tā laika domātājiem. Ļoti liela ietekme bija Sigmundam Freidam. Šīs skolas dalībnieku ietekme uz teorijas „kritisko komponentu” noteikta, pateicoties viņu mēģinājumam pārvarēt pozitīvisma limitus, ļaunu materiālismu un fenomenoloģiju, atgriežoties pie Kanta kritiskās filozofijas un Hēgeļa filozofijas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants