Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Komunikācijas process - komunikatīvās uzvedības īpatnības', 1.
  • Eseja 'Komunikācijas process - komunikatīvās uzvedības īpatnības', 2.
  • Eseja 'Komunikācijas process - komunikatīvās uzvedības īpatnības', 3.
  • Eseja 'Komunikācijas process - komunikatīvās uzvedības īpatnības', 4.
  • Eseja 'Komunikācijas process - komunikatīvās uzvedības īpatnības', 5.
  • Eseja 'Komunikācijas process - komunikatīvās uzvedības īpatnības', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēks ir sabiedriska būtne, tāpēc tam ir nepieciešama saskarsme, komunikācija ar citiem cilvēkiem. Mēs komunicējam, lai uzzinātu ko jaunu, apmainītos ar informāciju, paustu emocijas, tāpēc komunikācija ir neatņemama mūsu dzīves sastāvdaļa. [1., 5.lpp] Komunikācijas laikā informācija tiek ne tikai nodota, bet arī radīta, precizēta, attīstīta. [4., 28.lpp] Šī procesa laikā partneri cenšas realizēt savus mērķus, vajadzības un intereses, savstarpēji ietekmējot viens otru, taču dažkārt rodas komunikācijas barjeras. Komunikācija ir māksla būt saprastam. [3., 18.lpp]
Komunikāciju var izdalīt pēc vairākiem mērķiem, kā pirmo minot vienu no visizplatītākajiem komunikācijas veidiem – sociāli rituālo komunikāciju, kuras nolūks ir attiecību veidošana, uzmanības pievēršana, cieņas apliecināšana. [2., 75.lpp] Šo komunikāciju mēs izmantojam, lai apsveiktu kādu svētkos, uzslavētu, izrādītu uzmanību, tādā veidā uzturot labas partnerattiecības. [4., 12.lpp] Tā var būt arī formāla uzruna, kad padotais uzrunā vadītāju vai neformāla, kad draugs tiek apsveikts dzimšanas dienā. Tālāk arī piemērs:
Laimi, prieku, veselību vēlu tev dzimšanas dienā! Lai viss ko vēlies piepildās un, lai viss ko dari izdodas! Ceru tev šī diena būs ļoti īpaša!…

Autora komentārsAtvērt
Atlants