Vērtējums:
Publicēts: 17.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Pedagoģiskās grāmatas analīze paradigmu skatījumā', 1.
  • Eseja 'Pedagoģiskās grāmatas analīze paradigmu skatījumā', 2.
  • Eseja 'Pedagoģiskās grāmatas analīze paradigmu skatījumā', 3.
  • Eseja 'Pedagoģiskās grāmatas analīze paradigmu skatījumā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

D. Skolēna paškontrolei ir nozīme pildot patstāvīgus uzdevumus, piemēram, mājas darbus, darbā ar grāmatu, sacerējumu rakstīšanā, tēlotājmākslas jaunradē. Skolēns savu darbu veic bez tiešas skolotāja vadības, tomēr netieša uzraudzība notiek caur vecākiem, citiem skolēniem, pārbaudot darāmo.

Padomju periodā mācību procesā galvenā uzmanība tika pievērsta kontroles iespējām un skolēnu vienādošanai. Kaut arī skolotājiem bija ļoti nozīmīga loma valsts politikas realizēšanā, skolas ikdienu noteica ideoloģiskas programmas un centralizēta vadības sistēma. Pedagogu iespējas pašizglītoties, paplašināt pasaules redzējumu bija ierobežotas un koncentrējas uz piedāvātajiem kvalifikācijas paaugstināšanas kursiem, kuru saturu stingri kontrolēja. Valsts politika izglītības sfērā bija organizēta tādā veidā, lai nedotu iespējas pat nejauši novirzīties no „komunisma cēlāju sabiedrības vajadzībām”.
Mūsdienās skolas mērķi ir orientēti citā virzienā un, gribētos ticēt, ka arvien plašāk tiek pielietotas mācību metodes, kuras aicina uz patstāvīgu domāšanu, tolerances veicināšanu un aizspriedumu pārvarēšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants