Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 1.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 2.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 3.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 4.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 5.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 6.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 7.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 8.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 9.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 10.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 11.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 12.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 13.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 14.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 15.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 16.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 17.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 18.
  • Konspekts 'Autovadīšanas tiesiskie aspekti, 27.variants', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  SITUĀCIJAS ANALĪZES BŪTĪBA. PIEMĒRI    3
2.  ADMINISTRATĪVĀ ATBILDĪBA UN KRIMINĀLATBILDĪBA PAR TRANSPORTLĪDZEKĻA VADĪŠANU REIBUMA STĀVOKLĪ    6
3.  PAZĪMES, KAS LIECINA PAR BĪSTAMU APDZĪŠANU    8
4.  UZDEVUMS    9
4.1  Ceļu satiksmes negadījuma apraksts    9
4.2  Ekspertam uzdotie jautājumi    9
4.3  Jautājumi lai noteiktu dalībnieku atbildību    9
4.4.  Dati aprēķināšanai un to apzīmējumi    9
4.5.  Ceļu satiksmes negadījuma shēma    10
4.6.  Aprēķins    11
4.7.  Eksperta slēdziens    13
5.  UZDEVUMS    14
5.1.  Ceļu satiksmes negadījuma apraksts    14
5.2.  Ekspertam uzdotie jautājumi    14
5.3.  Dati aprēķināšanai un to apzīmējumi    14
5.4.  Ceļu satiksmes negadījuma shēma    15
5.5.  Aprēķins    16
5.6.  Eksperta slēdziens    18
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    19
Darba fragmentsAizvērt

Redzēt pašam un būt labi ievērojama citiem – tas ir svarīgākais satiksmes drošības princips.
Automobiļa tehniskā pilnveidošanās pēdējos gados ir stipri apsteigusi cilvēka spējas tā vadīšanā. Lai lielu ātrumu un intensīvu plūsmu apstākļos savlaicīgi un precīzi novērtētu situāciju, vadītājam jābūt apveltītam ar labām uztveres spējām. Cilvēku acis un redzes uztvere vairāku pēdējo gadu tūkstošu laikā praktiski nav mainījusies. Pilsētā intensīvas satiksmes apstākļos, autovadītājam aizvien biežāk iestājas informācijas pārslodze – viņš sāk palaist garām svarīgu informāciju, kā rezultātā pieņem nepareizus lēmumus, kas nereti noved pie ceļu satiksmes negadījumiem.
Lielākā daļa negadījumu varētu arī nenotikt, ja autovadītājs pareizi izmantotu savas redzes spējas un nepārvērtētu tās. Tādēļ ir jāprot vadīt savu automobili tā, lai izvairītos no situācijām, kas prasa “brīnumainu” uztveri, t.i., izmantot savu redzi racionāli. Daudzi autovadītāji pat neaizdomājas par to, vai viņi pareizi seko līdzi visam uz ceļa notiekošajam.1
Ko dod racionālie novērošanas paņēmieni kustības drošības ziņā? Pirmkārt, iespēju jau iepriekš ieraudzīt bīstamu situāciju un izvairīties no tās, kamēr vēl ir laiks un tam nepieciešamā vieta. Otrkārt, iespēju pasargāt sevi no svarīgu satiksmes apstākļu neievērošanas sekām. Un, beidzot, iespēju ievērojami samazināt savu garīgo un fizisko spēku izlietojumu automobiļa vadīšanas laikā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants