Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.08.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 3.
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 4.
Darba fragmentsAizvērt


Komunikācijas process aptver četrus elementus:
nosūtītājs ir informācijas avots – persona, kas vēlas sazināties;
informācija ir kodēti, ar simboliem izteikti dati, rīkojumi, piemeram, ieceres, domas, ziņojumi, vēstules, vēstījumi;
kanals ir informācijas nodošanas līdekļis, par kuru informācija tiek nosūtīta saņēmējam;
saņēmējs ir persona, kam paredzēta informācija un kura to interpretē. Tāpat kā nosūtītājs, tas var būt jebkurš cilvēks ( vai grupa).
Komunikācijas process sastāv no četriem savstarpēji saistītiem posmiem:
informācijas atlase un formulēšana;
informācijas kodēšana;
kanāla izvēle un informācijas nodošana;
informācijas dekodēšana.
Informācijas atlase un formulēšana sākas ar informācijas atlasi un beidzas ar ieceres formulēšanu.
Vēlēšanās sazināties izraisa ļoti sarežģītu darbību – kodēšanu, t.i., simbolu izvēli, ar kuru palīdzību izformācija tiks nodota.
Kad informācija ir iekodēta, t.i., kad izvēlēti piemēroti simboli, lai izteiktu ideju, tā tiek nodota, notiek informācijas nodošana.
Nākošais komunikācijas posms ir informācijas uztveršana un dekodēšana. Ļoti bieži mēs reaģējam uz acīm redzamo informāciju, nekavējoties sākot iekodēt savu atbildi. Bez tam komunikācija būs efektīvāka, ja gan nosūtītājam, gan saņēmējam ir līdzīga nosūtītās informācijas uztvere. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants