Vērtējums:
Publicēts: 05.02.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 1.
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 2.
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 3.
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 4.
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 5.
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 6.
  • Konspekts 'Zēnu un meiteņu attīstības atšķirības', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Pusaudzis skolā.
Uzsākot skolas gaitas bērni to uztver kā vietu, kur ir jāmācās un jāgūst zināšanas, bet augot bērniem mainās attieksme pret skolu un mācībām. Skola galvenokārt kļūst par iespēju satikties ar draugiem un domubiedriem, mācības – par iespēju pašapliecināties.
Šajā vecumā sakāpinātā pašapziņa var radīt konfliktus ar apkārtējiem, ar skolotājiem un vecākiem, īpaši, ja pieaugušie izmanto galvenokārt autoritāras audzināšanas formas.
1. Kognitīvā attīstība – Galvenais jaunveidojums izziņas procesu attīstībā ir prasmes un iemaņas veidot pašam savas hipotēzes, jaunu, abstraktu jēdzienu apguve, to lietošana uzdevumu risināšanā, teorētiskās domāsānas izveide.
2. Atmiņas procesos arvien lielāka nozīme ir loģikais un gribai – tīšās iegaumēšanas un tīšās reproducēšanās pastiprināšanās. Pusaudžiem dominē arī mehāniskā atmiņa.
3. Domāšana – sākumskolas periodā bērni spēj domāt par to, ko atcerējās, bet pusaudžu periodā nespēj iegaumēt, jo neizmanto loģiskās domāšanas operācijas – salīdzināt utt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants