Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 1.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 2.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 3.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 4.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 5.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 6.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 7.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 8.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 9.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 10.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 11.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 12.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 13.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 14.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Reklāma kā iedarbības process   
1.1  Reklāmas izprašana un jēga   
1.2  Reklāmas rašanās un attīstība   
1.3  Reklāmas loma un nozīmē mūsdienu pasaulē   
2.  Manipulācijas tehnoloģijas pielietojums reklāmā   
2.1  Reklāmas psiholoģija   
2.2.  Reklāmas psiholoģiskie aspekti   
2.3  Motivējošā reklāmas psiholoģija   
3.  Reklāmas un sabiedrības savstarpējās attiecības   
  Nobeigums   
Darba fragmentsAizvērt

Jau vairākus gadsimtus uzdodoties par cilvēka līdzgaitnieci, reklāma mainās kopā ar cilvēku. Savas attīstības procesā reklāma ir izveidojusi jaunu mākslas un kultūras novirzienu – ‘reklāmas māksla’, kurā ietilpst reklāmas pasniegšanas māksla, reklāmas dizains, reklāmas režija. Mākslas metodes un pieejas vienmēr ir individuālas un neiekļaujas šablonos vai stereotipos, bet jābalstās un reklāmas mākslas likumiem.
Galvenais reklāmas darbinieku uzdevums ir atrast precē kādu ‘rozīnīti’ un pēc tam ar mākslas palīdzību izveidot tai atpazīstamu veidolu. Tieši tas patērētājam dod iespēju atpazīt preci, izcelt to starp citām līdzīgām precēm.
Informācija par preci, kā likums, robežojas ar preces cenu, viņas tirgus marku, atsauksmēm no patērētājiem. Pierasta preces cena vai viena veida marka pašas pa sevi iedrošina patērētāju iegādāties šo preci, neliekot patērētājam par to ilgi aizdomāties. Reklāmas darbība realizējās iedarbojoties uz cilvēka psiholoģiju.
Lai pamudinātu cilvēku izdarīt pareizo izvēli ( no reklāmdevēja puses) preces iegādei, nepieciešama noteikta darbība. Noteiktai darbībai būs lielu panākumu efekts, ja tā balstīsies uz psiholoģisko mehānismu ietekmi uz cilvēku. Tā arī noslēdzās manipulācijas tehnoloģija, ko izmanto reklāmā.
Manipulācijas tehnoloģijas izmantojamie uzdevumi reklāmā, noslēdzās ar to, lai pierādīt patērētājam, ka viņam tiek piedāvāta tieši tā prece, ar kuras palīdzību patērētājs būs spējīgs atrisināt visas savas problēmas.
Tā kā interese ir galvenokārt saistīta ar pozitīvām emocijām, tas var izraisīt salīdzinājumu, kas rāda priekšrocības, kas piemīt reklamētajam produktam.

Psiholoģijas reklāmas pamatā ir zināmā sociālā psiholoģija. Īpaša nozīme šeit ir zināšanām par tiem psiholoģijas uztveres un motivācijas patērētājiem, kas ļautu izveidot un izstrādāt veicināšanas instrumentus, kā arī metodes, lai novērtētu efektivitāti, reklāmas uzņēmumiem.
Visas šīs darbības aktualizē mūsu tēmu.
Darba mērķis ir atklāt manipulācijas būtību tehnoloģijas reklāmā. Uzdevums - izpētīt reklāmas psiholoģiju, noteikt galvenos reklāmas aspektus, noteikt manipulāciju metodes, kas tiek izmantotas reklāmās.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants