Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 1.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 2.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 3.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 4.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 5.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 6.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 7.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 8.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 9.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 10.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 11.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 12.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 13.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 14.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 15.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 16.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 17.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 18.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 19.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 20.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 21.
  • Referāts 'Tūrisms Latvijā', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Absolūtie lielumi    4
  Relatīvie lielumi    5
  Tabula Nr 1 Latvijas robežšķērsojumu skaits    5
  Tabula Nr 2 Struktūras un dinamikas relatīvo lielumu sakarība    6
  Sadalījuma rindas    7
  Tabula Nr3- Tūristu sadalījums pēc skaita    7
  Vidējie lielumi    9
  Tabila Nr 4- Tūristu vidējais aritmetiskais skaits gadā intervālā no 1995-2000.g.    9
  Tabula Nr5 Mediānas un modas aprēķināšana    10
  Dinamikas rindas    11
  Dinamikas rindas līmeņu absolūto un relatīvo pārmaiņu raksturošana    12
  Tabula Nr 6 Dinamikas rindas rādītāju aprēķināšana    12
  Variācijas rādītāji    14
  Tabula Nr7 Variācijas rādītāju aprēķināšana    14
  Tabula Nr8 Dispersijas, standartnovirzes un variācijas koeficienta aprēķināšana    15
  Indeks    16
  Tabula Nr9 Indeksa rādītāju aprēķināšāna    17
  Tabula Nr 10 Koppindeksa aprēķināšana    18
  Statistisko datu grafiska attēlošana    20
  DiagrammaNr1 Tūristu sadalījums pēc vecuma    20
  DiagrammaNr2. Viena ceļotāja vidējie izdevumi 1999.gadā    20
  Diagramma Nr3 Viena ceļotāja vidējie izdevumi 2000.gadā    20
  Secinājums    22
  Izmantotā literatūra    22
Darba fragmentsAizvērt

Absolūtie lielumi

Absolūtie lielumi- tas ir rādītāji,kas izsaka pētāmo objektu un parādību tiešos apjomus vai to veidojošo vienību skaitu. Absolūtie lielumi ir statistikas datu pamatforma un sākotnējais materiāls tālākajiem to vispārinājumiem.
Veidi: individuālie- izsaka statistiskā kopuma atsevišķām vienībām piemītošo pētāmās pazīmes lielumu. Tie nerāda, kādas ir statistiskās likumsakarības, bet tie ir nepieciešami likumsakarību izzināšanai un labākai izprašanai.
summārie- ir individuālo lielumu apkopojums, kas izsaka vai nu visa pētāmā objekta, vai arī objekta kādas daļas lielumu. Lietojot summāros lielumus. jāievēro šo lielumu īpatnība. Ja summārie lielumi aptver lielus kopumus vai plašas teritorijas un ir izteikti miljonos un miljardos, grūtāk kļūst tos izprast un salīdzinoši novērtēt.
Mērvienība: naturālās- izsaka absolūtos lielumus atbilstoši pētāmo lietu un parādību dabiskajām īpašībām un to sabiedriskās izmantošanas raksturam. Lieto vienkāršās un saliktas mērvienības. Vienkāršās- izsaka pētāmas parādības lielumu, saistot to ar šīs parādības vienu būtisku īpašūbu. Saliktās- izsaka parādibas lielumu, kas veidojies vairāku faktoru vienlaicīgas kompleksas darbības rezultātā. Statistikā lieto tiešās un nosacītas mērvienības. Tiešās- raksturo parādību faktiskos apjomus. Nosacītās- iegūst, pārrēķinot dažādu produkcijas vai darba veidu tiešos apjomus kādas nosacīti pieņemtas produkcijas vai darba daudzuma vienības.
naudas mērvienības- ietver sevī ne tikai lietu faktiskos daudzumus, bet arī sabiedriskās ražošanas nosacījumus un uzņēmumu darbības ekonomiskos rezultātus. Lieto faktiskās un salīdzināmās mervienības
vērtības (naudas vienības ). Lieto faktiskās cenas un salīdzināmās cenas.


Autora komentārsAtvērt
Atlants