Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 1.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 2.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 3.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 4.
Darba fragmentsAizvērt

• Izmaiņas investīciju izdevumos. Tās ietekmē: 1) procenta likme. Jo augstāks bankas procents par kredītu, jo mazāks būs investīciju un līdz ar to arī kopējā pieprasījuma apjoms; 2) no investīcijām gaidāmā peļņa. Labākas prognozes palielina pieprasījumu pēc investīcijām; 3) nodokļu likmes. Jo lielāki nodokļi jāmaksā uzņēmējam, jo mazākas būs viņa iespējas investēt; 4) jaunu tehnoloģiju ieviešana, kas stimulē investīcijas un tātad arī kopējo pieprasījumu; 5) neizmantoto ražošanas jaudu esamība. Liekas jaudas nestimulē investīcijas;
• Izmaiņas valsts izdevumos. Tiem pieaugot, palielinās kopējais pieprasījums;
• Izmaiņas tīrā eksporta apjomā. To ietekmē: 1) ārvalstu nacionālais ienākums. Jo tas lielāks, jo vairāk iespēju palielināt konkrētās valsts eksportu; 2) valūtas kurss. Jo zemāks nacionālās valūtas kurss, jo lētākas šīs valsts preces ārzemēs un rezultātā eksporta apjoms lielāks.
Saņemot ienākumu, ir divas iespējas: to var iztērēt vai arī ietaupīt. Patēriņš ir ienākuma daļa, kura tiek iztērēta, pērkot patēriņa priekšmetus un pakalpojumus. Tā apjomu galvenokārt nosaka ienākuma līmenis: jo lielāks ienākums, jo vairāk cilvēki patērē. Taču, ienākumam palielinoties, patēriņa pieaugums aizvien vairāk atpaliks no ienākuma pieauguma.

Autora komentārsAtvērt
Atlants