Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 1.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 2.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 3.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 4.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 5.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 6.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 7.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 8.
  • Referāts 'Politoloģija. Ģeopolitika', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena savā 2020.gada runā iepazīstināja ar garu problēmu sarakstu, taču nepiešķīra būtisku nozīmi tam, ka Eiropai jāpārskata tās vispārējā pieeja ģeopolitikai. Problēmas “ģeopolitiskās komisijas” izveidei:
1. ES dalībvalstis. Tās visas vēlas ģeopolitiski stiprāku Eiropu, taču, to sakot, lielākā daļa valstu vēlas, lai ES nopietnāk uztvertu to konkrētās ģeopolitiskās problēmas. Austrumeiropas valstīm tas nozīmē koncentrēšanos uz Krieviju; Dienvideiropas valstīm – uzmanības pievēršanu problēmām Vidusjūras reģionā, savukārt vairākumam Ziemeļeiropas valstu tas nozīmē ES pasargāšanu no Ķīnas tirdzniecības radītajiem zaudējumiem.
2. Mehānismi, kurus fon der Leiena oficiāli kontrolē Briselē. Ģeopolitiska pieeja nozīmē visu jūsu pārvaldības instrumentu izmantošanu, lai sasniegtu ģeopolitiskos mērķus. Tātad ASV var izmantot savas aizsardzības attiecības ar eiropiešiem, lai pieprasītu piekāpšanos tirdzniecībā, savukārt Ķīna izmanto savu dominējošo stāvokli medicīnas preču piegādē, lai sodītu Nīderlandi par tās politiku attiecībā uz Taivānu. Bet ES tika izveidota, lai izvairītos no šādām situācijām, taču nepastāv reāli procesi, kā to izdarīt. Piemēram, ideja piemērot piekāpšanos ES tirdzniecības darījumam, lai iegūtu ģeopolitisku piekāpšanos, ir anatēma tiem, kurus vērtē pēc viņu tirdzniecības darījumu kvalitātes.

Autora komentārsAtvērt
Atlants