1.Vadīšanas jēdziens, būtība un mērķi.
Vadīšanas jēdziens ietver sevī :
patstāvīgu zinātnes nozari;
Sociāli – ekonomisko, informatīvo un organizatorisko tehnisko darbības procesu;
Tādus elementus kā kultūra, vērtību sistēmas un cilvēku pārliecību;
Darbu ar personālu;
Vadīšanas procesā veidojas attiecības starp darbiniekiem un uzņēmumu
Uzņēmuma struktūrvienību un ražošanas apakšvienību veidošanu, parametru noteikšanu, pienākumu un tiesību norobežošanu, savstarpējo informatīvo sakaru izveidošanu, mērķu noteikšanu;
Elastīgu sistēmu, ko nosaka tirgus ekonomika.
Vadīšana ir uzņēmuma (organizācijas) struktūrvienību un ražošanas apakšvienību veidošana, to parametru noteikšana, pienākumu un tiesību norobežošana, savstarpējās sadarbības nodrošināšana, savstarpējo informatīvo sakaru izveidošana, mērķu noteikšana struktūrvienībām un to nodrošināšana ar resursiem. Vadīšana vienlaikus ir zinātne un māksla
Menedžments ir profesionālās darbības patstāvīgs īstenošanas veids, kas virzīts uz noteikto mērķu sasniegšanu tirgus apstākļos, racionāli izmantojot materiālos un darba resursus, pielietojot ekonomiskā mehānisma principus, funkcijas un metodes.
Menedžments – vadīšana tirgus apstākļos un tirgus ekonomikā nozīmē:
Uzņēmuma orientāciju uz pieprasījumu un piedāvājumu;
Patstāvīgu tiekšanos paaugstināt ražošanas efektivitāti;
Ražošanas patstāvīgumu;
Patstāvīgu mērķu un programmu korekciju;
Nepieciešamība izmantot mūsdienīgu informācijas bāzi.…
1. Vadīšanas jēdziens, būtība un mērķi. Menedžmenta galvenās likumsakarības: 2. Vadīšanas funkcijas, uzdevumi un likumsakarības. 3. Vadīšanas teorijas to raksturojums. 4. Vadīšanas principi, to aktualitāte mūsdienās. Vadīšanas metode ir paņēmienu kopums, ar kuru palīdzību vadītājs veic mērķtiecīgu iedarbību uz vadāmo objektu ar mērķi panākt no 5. Vadīšanas metodes, to raksturojums un pielietojums. 6. Organizācijas jēdziens, to būtību un raksturīgās pazīmes. 7. Organizāciju klasifikācija un to būtiskās atšķirības. 8. Organizācijas misija, vīzija, mērķi un to nozīmīgums. 9. Uzņēmējdarbības vērtības un to raksturojums. 10. Organizācijas kultūras pazīmes, raksturojums un tās nozīme. 11. Organizācijas kultūras tipi un to atšķirīgais un kopīgais. 12. Organizācijas ārējās vides faktori un raksturojums. 13. Organizācijas iekšējās vides faktori un iedarbības nozīmīgums. Organizācijas iekšējās vides analīzes metodes un to pielietojums. 14. Organizācijas struktūras, to veidošanas pamatnosacījumi. 15. Organizācijas vides ietekmējošo faktoru mijiedarbība.