Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Produkts (prece) un tā vadīšana', 1.
  • Konspekts 'Produkts (prece) un tā vadīšana', 2.
  • Konspekts 'Produkts (prece) un tā vadīšana', 3.
  • Konspekts 'Produkts (prece) un tā vadīšana', 4.
  • Konspekts 'Produkts (prece) un tā vadīšana', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Produkts ir viss, kas var apmierināt patērētāja vajadzības (pieprasījumu) un tiek piedāvāts tirgū.
Produkts ir gan materiāli objekti, gan pakalpojumi idejas, uzņēmumi utt.
No mārketinga viedokļa, var runāt par trim produktu līmeņiem. Pirmais līmenis ir produkta lietošanas vērtība. Kas tiek pirkts, kādu labumu no šī produkta patēriņa gūst pircējs? Šos jautājumus risina produkta plānošanas un izstrādes pirmajā līmenī.
Patēriņā gūstamais transformējas konkrētā produktā, kuru var taustīt, redzēt, dzirdēt utt. Tas veido produkta izstrādes otro līmeni, kurā svarīgākais ir tās produkta īpašības, ko cilvēks uztver ar maņu orgāniem. Šīs produkta īpašības izpaužas dažādi:
Kvalitāte;
Raksturīgas iezīmes;
Izskats;
Produkta marka;
Iesaiņojums.
Uzņēmumam pārdošanā jāņem vērā visa produkta lietojamā (patērējamā) vērtība, bet ne tikai produkts tā materiālajā veidā. Mūsdienu pasaules tirgū konkurence starp uzņēmumiem notiek ne tik daudz ar saražotājiem produktiem, kā ar papildlabumiem, kurus pircējs saņem iesaiņojuma, servisa, piegādes, dažādu pakalpojumu, izdevīgu kredīta noteikumu u.c. veidā. Tēlaini runājot, ar servisu piepildīts produkts to paceļ trešajā līmenī.…

Atlants