Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Nepilnīgā konkurence ir monopoli un monopsoni. Monopols ir pavisam kas pretējs pilnīgai konkurencei, jo tirgu veido tikai viena firma, kura pārdod viena veida produkciju visā tirgū, citiem uzņēmumiem nav iespējams iekļūt tirgū. Otra īpašība šim konkurences veidam – pārdevējs pats nosaka cenu un patērētājs ir spiests to iegādāties arī par augstāku cenu, ja tā izlēmis pārdevējs. Treškārt, pārdevējs var ietekmēt produkcijas daudzuma un cenas attiecības, kā arī izmantot iespēju pazemināt produkcijas daudzumu, lai izraisītu cenu pieaugumu. Informācija tiek slēpta no pārējiem un iekļūšana monopola tirgū ir gandrīz neiespējama, jo tas prasa ļoti lielus kapitāla ieguldījumus vai var būt administratīva rakstura šķēršļi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants