Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija un metodika', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija un metodika', 2.
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija un metodika', 3.
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija un metodika', 4.
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija un metodika', 5.
Darba fragmentsAizvērt

10. Rezultātu novērtēšanā lieto šādas metodes: Novērtēšana (Špona, 132.lpp)
11. Stimuls audzināšanā ir ārējs un tas sekmē skolēna iekšējo motivāciju veidošanos. (Špona, 101.lpp)
12. Harmoniskā personībā izpaužas intelektuālās, emocionālās un gribas attīstības līdzsvars. (Špona, 43.lpp)
13. Vispusīgā personībā izpaužas fiziskās, psiholoģiskās un sociālās attīstības līdzsvars. (Špona, 43.lpp)
14. Konflikts ir jebkuri savstarpēji antagonistiski impulsi, intereses, viedokļi, darbības. (Omārova, 85.lpp)
15. Ir šādi konfliktu veidi: (Omārova, 85.lpp)
• Iekšējie konflikti (kā pretēju vēlmju, impulsu sadursme, kura ietekmē cilvēka uzvedību un ceļu uz mērķi)
• Starppersonu (starp-grupu) konflikti (viena puse traucē otrai kādas darbības veikšanā un mērķu sasniegšanā, jo katrai ir savas intereses)
16. Pedagoģiskie nosacījumi konfliktu risinājumam ir šādi: (Balsons,193-199.lpp)
• Spēka neizmantošana
• Konflikta būtības atklāšana
• Savas uzvedības mainīšana
• Labvēlīgas gaisotnes radīšana
• Stingra, bet draudzīga rīcība
17. Skolotājs var tūlīt atrisināt konfliktu, ja viņš pārstāj domāt par to, kas būtu jādara citiem, un sāk domāt par to, ko viņš pats varētu darīt. (Balsons, 196.lpp)

Autora komentārsAtvērt
Atlants