Vērtējums:
Publicēts: 18.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Vizītkartes', 1.
  • Referāts 'Vizītkartes', 2.
  • Referāts 'Vizītkartes', 3.
  • Referāts 'Vizītkartes', 4.
  • Referāts 'Vizītkartes', 5.
  • Referāts 'Vizītkartes', 6.
  • Referāts 'Vizītkartes', 7.
  • Referāts 'Vizītkartes', 8.
  • Referāts 'Vizītkartes', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Vizītkartes dažādās pasaules valstīs    4
  Kā parasti izskatās vizītkarte?    5
  Vizītkartes saturs    5
  Kā pareizi iedot vizītkarti?    7
  Iepazīstoties privāti    8
  Vizītkarte attieksmes paušanai    8
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

Vizītkartes ir nozīmīga biznesa etiķetes sastāvdaļa. Vizītkartē ir rakstīts personas vārds, uzvārds, ieņemamais amats, uzņēmuma koordinātas un informācija par kontaktu iespējām. Vizītkartes izmēri parasti ir 10 X 5 cm. Vizītkaršu krāsa un izskats mēdz nedaudz atšķirties, taču to veidošanā jāievēro noteikti pamatprincipi.
Vizītkartes var iedalīt biznesa, ģimenes un privātās vizītkartēs.
Lai gan biznesa vizītkartes starptautiskajā mērogā tiek veidotas pēc līdzīgiem principiem un satur līdzīgu informāciju, attieksme pret tām ir atšķirīga. Austrumu zemēs, piemēram, Japānā, vizītkaršu pasniegšanai un saņemšanai ir izveidots īpašs rituāls. Tas ir šāds: vizītkarti dod un saņem ar abām rokām, rūpīgi apskata o 4 – 5 sekundes un tad liek to vizītkaršu makā. Austrumu zemēs pret vizītkarti izrāda tādu pašu cieņu, kā pret cilvēku, kurš to pasniedz.
Amerikā un daudzās Eiropas valstīs vizītkarti uztver tikai kā līdzekli informācijas iegūšanai un nodošanai. Austrālijā biznesmeņi vizītkartes praktiski neizmanto. Arī daudzviet citur pasaulē vizītkartes nelieto, ja vien personai nav vārds, kuru grūti atcerēties vai izrunāt.
Zemēs, kurās vizītkarte tiek uztverta tikai kā informācijas līdzeklis, veidojot attiecības ar Austrumu kultūras pārstāvjiem, jāatceras, ka biznesa partneris nevērīgu izturēšanos pret vizītkarti var iztulkot kā necieņas izrādīšanu tās īpašniekam. Tādēļ pirms biznesa attiecību sākšanas būtu svarīgi izpētīt šo aspektu, lai neradītu nepareizu iespaidu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants