-
Pārdošanas vadība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Pārdošanas vadība | 3 |
1.1. | Tirdzniecība | 3 |
1.2. | Pārdošana | 4 |
1.3. | Mārketings un tirdzniecība uzņēmuma struktūrā | 4 |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 6 |
Mārketingu var izšķirt arī kā sociālu darbību un vadības darbību, līdz ar to var atšķirties arī mārketinga definīcijas. Mārketings kā sociāla darbība ir virzīts uz cilvēku vēlmju, vajadzību un pieprasījuma apmierināšanu ar preču un pakalpojumu izstrādes un maiņas palīdzību. Savukārt mārketings kā vadības darbība ietver mērķtirgus noteikšanu, pircēju piesaistīšanas, apkalpošanas un noturēšanas nodrošinājumu, izstrādājot, izplatot un virzot preces un pakalpojumus ar noteiktu vērtību mērķtirgū (Praude, 2013, 533).
Kaut arī mārketinga funkcijas ietekme atsevišķās uzņēmuma nodaļās palielinās, tas reti kļūst par vadošo spēku uzņēmuma līmenī. Ir, protams, izņēmumi: „Citigroup”, „Coca-Cola”, „General Electric”, „IBM”, „Microsoft”. Visos iepriekšminētajos uzņēmumos vadībā ir arī mārketinga speciālists. Mārketinga funkcija vairāk ir piemērota, lai vadītu uzņēmuma stratēģiju lielos patēriņa preču uzņēmumos, piemēram, „General Mills”, „Craft” un „Procter & Gamble”. Tomēr pat tad mārketinga nodaļu samazinās daudz vairāk tās, nevis pārdošanas nodaļas darbinieku skaitu (Kotlers, 2008, 171).
Pēc autores domām, mārketingam un tirdzniecībai uzņēmuma struktūrā ir būtiska loma un tām savā starpā ir jāstrādā saskaņoti. Mūsdienās mārketings uzņēmumā nav tikai reklāma vai īpašas akcijas piedāvātajam produktam vai pakalpojumam, kas var tikt saistīts ar konkurenci tirgū, patērētāju uzskatu maiņu un īpaši pēdējā laikā arī ar tehnoloģiju attīstību un to piedāvātajām iespējām attiecībā uz komunikāciju ar uzņēmuma klientiem.…
Pārdošanas vadība: Tirdzniecība, pārdošana, mārketings un tirdzniecība uzņēmuma struktūrā 1. Pārdošanas vadība........................................................................................................ 3 1.1. Tirdzniecība............................................................................................................ 3 1.2. Pārdošana................................................................................................................ 4 1.3. Mārketings un tirdzniecība uzņēmuma struktūrā................................................... 4 Izmantoto avotu un literatūras saraksts ......................................................................... 6 Ikvienam uzņēmumam ir nepieciešams labs speciālists, kurš pārzina pārdošanas vadības principus un spētu produktu „aizvest” līdz klientam. Pēc autores domām, uzņēmumi, kur nozīmīgu lomu spēlē pārdošanas vadība, veiksmīgāk konkurē tirgū. Pārdošanas vadībā ietilpst tādi jēdzieni kā tirdzniecība, pārdošana, kā arī mārketings un tirdzniecība uzņēmuma struktūrā, tālākajās apakšnodaļās tiks izklāstīts sīkāk par kar katru no iepriekš minētajiem jēdzieniem.