Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 1.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 2.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 3.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 4.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 5.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 6.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 7.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 8.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 9.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 10.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 11.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 12.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 13.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 14.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 15.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 16.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 17.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 18.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 19.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 20.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 21.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 22.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 23.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 24.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 25.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 26.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 27.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 28.
  • Referāts 'Jauniešu vecumposma īpatnības', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Jauniešu vecumposma iedalījums un raksturojums    4
1.1.  Pedagogu un psihologu atziņas par jauniešu vecumposmu    4
1.2.  Jauniešu fiziskais briedums    5
1.3.  Jauniešu psihiskā un emocionālā attīstība    6
2.  Personības īpašības un attīstība jauniešu vecumā    11
2.1.  Jauniešu personības īpašības    11
2.2.  Jauniešu kognitīvās un intelektuālās attīstības raksturojums    12
3.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    15
3.1.  Pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmes procesu jauniešu vecumposmā    15
3.1.  Savstarpējās attiecības ar vienaudžiem    16
3.2.  Attiecību īpatnības ar pieaugušajiem    17
4.  Jauniešu darbība mācību procesā    20
  Nobeigums    23
  Izmantotā literatūra    25
Darba fragmentsAizvērt

Psiholoģijā un pedagoģijā vecumu no 15-18 gadiem uzskata par agrīnās jaunības vecumu, un tas sakrīt arī ar vecāko skolas vecumu. Šis vecums ir arī fiziskā brieduma sākumstadija un vienlaikus dzimumattīstības beigu stadija.
Šajā periodā būtiskākais ir identitātes atrašana vai arī intensīva tās meklēšana. Jaunības periodā notiek personības izpausmju harmonizācija- līdzsvara iestāšanās. Pilnveidojas arī psihiskie procesi ( dalīta uzmanība, loģiskā atmiņa, abstrakta domāšana) un nostiprinās rakstura īpašības. Personības saskarsme kļūst līdzsvarota mazāk konfliktu ar pieaugušajiem un vienaudžiem, samazinās negatīvisms, palielinās paškontrole. Jaunietis vairāk atbilst pieaugušajam nekā bērnam.
Jaunietis 15-18 gadu vecumposmā mācās vidusskolā un beidz vidējo mācību iestādi un kļūst par pilntiesīgu sabiedrības locekli, saņem pasi, iegūst tiesības piedalīties vēlēšanās. Vienlaikus viņš uzņemas arī pilnu juridisko atbildību par savu rīcību. Skolēns pilnīgi apzinās mācību un profesijas izvēles sabiedrisko jēgu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants