Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 1.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 2.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 3.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 4.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 5.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 6.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 7.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 8.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 9.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 10.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 11.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 12.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 13.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 14.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 15.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 16.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 17.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 18.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 19.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 20.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 21.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 22.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 23.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 24.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 25.
  • Referāts 'Netiešie nodokļi, to loma budžeta ieņēmumu veidošanā', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Netiešu nodokļu specifika    5
2.  Latvijas netiešu nodokļu analīze un raksturojums    8
2.1.  Pievienotas vērtības nodoklis    8
2.2.  Akcīzes nodoklis    12
2.3.  Dabas resursu nodoklis    17
2.4.  Vieglo automobiļu un motociklu nodoklis    18
2.5.  Elektroenerģijas nodoklis    19
2.6.  Muitas nodoklis    20
3.  Attīstības tendence    22
  Secinājumi un priekšlikumi    24
  Izmantotas literatūras un avotu saraksts    26
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Autore, pamatojoties uz veiktiem kursa darbā pētījumiem var izdarīt sekojošus secinājumus:
1. Nodokļu maksāšana vai nemaksāšana atspoguļojas valsts ekonomikā, tirgus aktivitātēs, budžetā un sociālajā sfērā. Valsts pamatbudžetā nodokļi sastāda lielāku daļu no budžeta ieņēmumiem.
2. Netiešie nodokļi ir nodokļu veids, kur apliekamais objekts ir prece vai pakalpojums.
3. Salīdzinot nodokļu ieņēmumu īpatsvaru pēc to ekonomiskās funkcijas ar citām ES dalībvalstīm: Latvijā un arī Lietuvā, Igaunijā patēriņa nodokļu ieņēmumi ir ievērojami lielāki nekā vidēji ES.
4. Pievienotas vērtības nodoklis uzskatāms par universālo patēriņa nodokli un universālums izpaužas apstāklī, ka nodoklis tiek piemērots visam patēriņam, t.i., visām precēm un pakalpojumiem, izņemot ļoti ierobežotu skaitu likumā noteiktu atbrīvojumu.
5. Akcīze nodoklis faktiski ir netiešs, jo ir pie cenas klāt .Akcīzes nodoklis ir otrs patēriņa nodokļa veids un bieži vien to sauc arī par selektīvo patēriņa nodokli.
6. Dabas resursu nodoklis ir samērā jauns un dabas resursu mērķis ir veicināt dabas resursu ekonomiski efektīvu izmantošanu, ierobežot vides piesārņošanu, samazināt vidi piesārņojošas produkcijas ražošanu un realizāciju.
7. Latvija nodokli elektroenerģijai sāka piemērot tikai no 2007.gada 1.janvāra.
8. Kad Latvija iestājas Eiropas Savienībā muitas nodoklis zaudējis spēku ar ES valstīm, robežā ar Krieviju un Baltkrieviju muitas nodoklis vēl joprojām pastāv.

Autore, pamatojoties uz kursa darbā veiktiem pētījumiem un izdarītiem secinājumiem var izvirzīt šādus priekšlikumus:
1. Sadarbībā ar Starptautisko Valūtas fondu izstrādāt risinājumus izmaiņām nekustamā īpašuma nodoklī, kuras nodrošinātu papildus budžeta ieņēmumus un neatstātu negatīvu ietekmi uz trūcīgajiem iedzīvotājiem.
2. Atcelt PVN likmes palielināšanas, vienlaicīgi paredzot atbalsta pasākumus maznodrošinātām iedzīvotāju grupām un pensionāriem.
3. Paaugstināt vieglo automobiļu un motociklu nodokļa slogu ekskluzīviem un dārgiem transportlīdzekļiem.
4. Paplašināt automobiļu un motociklu nodokļa bāzi uz lidaparātiem un ekskluzīviem peldošajiem transporta līdzekļiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants