-
Reklāmas attīstības novērtējums. The Body Shop
Nodarboties ar kosmētiku Anita nolēma tāpēc, ka vēlējās ieviest tirgū preces, kas netiktu izmēģinātas uz dzīvniekiem un netiktu iepakotas dārgos un nevajadzīgos iepakojumos. Anitai nebija ne biznesa izglītības, ne pieredzes. Viņai bija skolotājas izglītība.
Anitas domu pasauli ietekmēja arī viņas jaunības laika hipiju idejas un viņa izveidojās par aktīvisti, par sabiedriski apzinīgu personu ar savu viedokli. Ceļojumos viņa bija apguvusi dažādu kultūru sieviešu paradumus kopt ādu un matus, un viņa izlēma, ka spēs izmantot iegūtās zināšanas un prasmes arī industrializēto valstu kosmētikas izstrādājumos.
Viena no pirmā veikala galvenajām idejām bija pārdot kosmētiku, kas izgatavota no dabas izejvielām. The Body Shop izstrādājumos joprojām svarīgi ir augu valsts izstrādājumi un pārtikas vielas, piemēram, alveja, olīveļļa un medus.
Par nozīmīgāko mērķa grupu Anita Rodika izvēlējās sev līdzīgas sabiedriski apzinīgas sievietes. Šī patērētāju grupa nevēlējās maksāt augstas cenas par mitrinošiem krēmiem, kuru saturs galvenokārt ir tikai eļļa un ūdens, un cenu vēl vairāk uzskrūvē sarežģītais iepakojums. Jau kopš The Body Shop uzņēmējdarbības sākumiem daļa no biznesa pamatidejas bija iepakojumu samazināšana un iespēja tos pārstrādāt otrreizējai izmantošanai.…
Mūsdienās darbojas ļoti daudz veikalu, kuri nodarbojas ar kosmētikas pārdošanu. Konkurence šajā jomā ir ļoti liela, tomēr izšķiras viens veikalu tīkls, kurš ir atšķirīgs no citiem ar savu koncepciju un vērtībām. Tas veikals ir The Body Shop. Šodien The Body Shop veikali ir pazīstami un pieprasīti arī Latvijas tirgū. Pirmo The Body Shop veikalu nodibināja Anita Rodika 1976. gadā Braitonā, Anglijas dienvidu piekrastē. Veikalā pārdošanā tobrīd bija 25 pašgatavoti izstrādājumi. Anitas Rodikas vīram Gordonam pirmajam radās ideja par biznesa attīstību un veikalu ķēde paplašinājās ļoti ātri. 1978. gadā tika atvērts pirmais aizjūras veikals Briselē, kas gan vairāk atgādināja kiosku, taču jau no 1982. gada jauni veikali tika atvērti pa 2 veikaliem mēnesī.