Vērtējums:
Publicēts: 11.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 1.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 2.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 3.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 4.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 5.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 6.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 7.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 8.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 9.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 10.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 11.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 12.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 13.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 14.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 15.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 16.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 17.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 18.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 19.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 20.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 21.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 22.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 23.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 24.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 25.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 26.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 27.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 28.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 29.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 30.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 31.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 32.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 33.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 34.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 35.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 36.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 37.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 38.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 39.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 40.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 41.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 42.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 43.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 44.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 45.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 46.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 47.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 48.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 49.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 50.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 51.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 52.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 53.
  • Prezentācija 'Administratīvā procesa analīze', 54.
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas Republikas Augstākās tiesas
Senāta Administratīvo lietu departamenta
2006. gada 14. novembra.
SPRIEDUMS
Lietā Nr. SKA-432/2006

Tiek apstrīdēts VID (Valsts ieņēmumu dienesta) izdotais administratīvais akts. (VID ģenerāldirektora 2004. gada 8. janvāra lēmums Nr.19.2/342)
Vieta valsts pārvaldes struktūrā (padotība) – Ministru prezidents → Ministru kabinets →Finansu ministrs→ Finansu ministrija → Valsts ieņēmumu dienests.
Valsts ieņēmumu dienests ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas.
Iestādes kompetence
1) VID var aprēķināt likumos un Ministru kabineta noteikumos atļautajā kārtībā nodokļu maksātājam noteikto nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu apmērus, ja tos iekasē VID, un uzaicināt tos samaksāt, bet nodokļu maksātājs tos var apstrīdēt;
2) VID amatpersona var aprakstīt mantu, uz kuru ir vēršama piedziņa tiesas ceļā, sastādot attiecīgu aktu, kā arī , ievērojot likumus, izņemt mantu, ja par pārkāpuma izdarīšanu paredzēta tās konfiskācija;
3) VID amatpersona var noteikt soda naudu summas, kā arī noteikt termiņu, līdz kuram ir jānovērš konstatētie pārkāpumi;
4) Izdarīt nodokļu aprēķinu un nodokļu maksājumu revīziju (auditu), pārbaudīt juridisko un fizisko personu grāmatvedību un tās pamatdokumentus, citus ar aprēķiniem un budžeta maksājumiem saistītos dokumentus, saņemt nepieciešamos paskaidrojumus un izziņas, aizzīmogot vai aizplombēt tirdzniecības, ražošanas, noliktavu, arhīvu un kasu telpas un kases;
5) Pieprasīt no juridiskajām personām gada pārskatus, valsts un pašvaldību ieņēmumu un nodokļu aprēķinus, deklarācijas, citus nepieciešamos dokumentus, izskatīt tos, noteikt valsts budžetā un pašvaldību budžetos, kā arī speciālajos valsts un pašvaldību budžetos iemaksājamo Valsts ieņēmumu dienesta administrējamo nodokļu un nodevu apmērus, kā arī citu to valsts noteikto obligāto maksājumu apmērus, kuru iekasēšana piekrīt Valsts ieņēmumu dienestam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants