Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 1.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 2.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 3.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 4.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 5.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 6.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 7.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 8.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 9.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 10.
  • Referāts 'Tūrisma nozare', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Latvijas tūrisma nozares nozīmīgākie rādītāji    4
2.  Latvijas tūrisma nozares eksportspēja    5
3.  Ārzemju ceļotāju analīze    6
3.1.  Ārzemju ceļotāju kopējie izdevumi Latvijā    6
3.2.  Ārvalstu viesi Latvijā sadalījumā pa valstīm    6
3.3.  Tūrisma ietekme uz Latvijas IKP 2012. gadā    7
4.  Nozares SVID analīze    8
5.  Secinājumi    10
6.  Bibliogrāfiskais saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

5. Secinājumi
Lai veicinātu tūrisma nozares attīstību, Ekonomikas ministrija ir izvirzījusi tūrismu kā vienu no valsts prioritārajām nozarēm, kā arī noteikusi nozares ekonomiskos mērķus līdz 2015. gadam:
- palielināt to ārvalstu tūristu īpatsvaru Latvijā, kas uzturas trīs un vairāk diennakšu;
- palielināt tūrisma pakalpojumu eksporta pieaugumu salīdzināmās cenās katru gadu par 5-10%;
- sasniegt tūrisma raksturīgo nozaru īpatsvara pieaugumu IKP līdz aptuveni 5%;
- nodrošināt, ka vietējā tūrisma pakalpojumu procentuālais pieaugums katru gadu ir lielāks par kopējo tūrisma pakalpojumu eksporta procentuālo pieaugumu.
Latvijas Bankas eksperts Artūrs Kaņepājs, pamatojoties no citu valstu pieredzes, norāda, ka, lai gan Latvijas tūrisma izaugsmei vēl ir izaugsmes potenciāls, tomēr tā nevarēs ilgstoši apsteigt kopējo tautsaimniecības izaugsmi.
Kā nozīmīga nākotnes tendence un reizē arī iespēja Latvijas tūrisma attīstībā ir sadarbības veidošana starp dažādiem tūrismā iesaistītiem uzņēmumiem, kas citkārt tiek uztverti kā konkurenti. Piemēram, plānojot nedēļas nogali Latvijas laukos, ceļotājam nepietiks tikai ar gultasvietu un brokastīm, viņu interesēs arī atpūtas vietas tuvākajā apkārtnē, piemēram, pastaiga vai velosipēdistu maršruts, slēpošanas iespējas ziemā, tuvākais muzejs vai pasākumi.23 Arī padziļinātajās intervijās ar nozares speciālistiem tika norādīts, ka uzņēmumi vairāk specializēsies, meklējot jaunas nišas, kā arī apvienosies savā starpā.


Autora komentārsAtvērt
Atlants