Vērtējums:
Publicēts: 03.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Stratēģija un stratēģiskās vadīšanas process', 1.
  • Konspekts 'Stratēģija un stratēģiskās vadīšanas process', 2.
  • Konspekts 'Stratēģija un stratēģiskās vadīšanas process', 3.
  • Konspekts 'Stratēģija un stratēģiskās vadīšanas process', 4.
  • Konspekts 'Stratēģija un stratēģiskās vadīšanas process', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Stratēģija ir saistīta ar tādiem plāniem un darbībām, kuru mērķis ir palīdzēt firmām un cilvēkiem veiksmīgi konkurēt savās sfērās. Tās uzdevums ir palīdzēt organizācijām sasniegt un izmantot savas konkurētspējīgās priekšrocības – jebko, ar ko organizācija ir pārāka par saviem konkurentiem. Tās ļauj uzņēmuma ilgstoši un pastāvīgi gūt panākumus. Katrai organizācijai ir jāizveido sava unikāla stratēģija, lai iegūtu konkurētspējīgo priekšrocību, ņemto vērā konkrēto situāciju nozarē, tirgū un pašā organizācijā.

Organizācijas resursi, stratēģija un iespējas ir galvenie priekšnoteikumi, kas nosaka tās veiksmi vai neveiksmi. Stratēģija var palielināt veiksmes varbūtību un samazināt neveiksmīgas darbības iespējamību.

Jēdziens stratēģija vēsturiski ir saistīts ar militārām operācijām. Mūsdienās literatūrā ir sastopamas dažādas stratēģijas definīcijas. Stratēģija ietver visas uzņēmuma būtiskās darbības, norādot uzņēmuma darbības virzienu un eksistences mērķi, kā arī stimulējot nepieciešamās pārmaiņas, ko nosaka darbības vide. Tā nosaka, kā organizācijas rada konkurētspējīgu priekšrocību un nodrošina tās ilgtspēju. Visaptverošs stratēģijas jēdziens ietver:

Stratēģija ir loģisku, integrējošu un sabalansētu lēmumu sistēma.
Stratēģija nosaka un parāda organizācijas stratēģisko mērķi, ņemot vērā tās ilgtermiņa izdevumus, darbības programmas un resursu izmantošanu.
Stratēģija izvēlas organizācijas darbības sfēru.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants