Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 1.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 2.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 3.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 4.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 5.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 6.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 7.
  • Referāts 'Transporta veidu izvēle un to salīdzinošais raksturojums', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmējdarbības loģistika ir zinātne par ražošanai nepieciešamo izejvielu un preču iepirkšanu un iepirkto vai saražoto preču sadali, piegādājot tās lietotājiem ar maksimālu servisu, taču vienlaicīgi taupot izmaksas un apgrozāmos līdzekļus preču krājumos, ar kopējo mērķi palielināt uzņēmējdarbības galveno ekonomisko rādītāju – uzņēmuma kapitāla rentabilitāti. Lai šo mērķi sasniegtu, jāapzina krājumu regulēšanas, preču saglabāšanas un transportēšanas procesu ekonomika, taču nevis no transporta un glabāšanas pakalpojumu sniedzēja, bet gan no šo pakalpojumu izmantotāja redzes viedokļa.
Transports un sakari pēc savas dabas ir nozare, pakalpojums, kas saista cilvēkus, valstis, kontinentus. Transports ir tā tautsaimniecības nozare, bez kuras nevar pastāvēt neviena ražotne, pat ne parastākais pārtikas veikals, kuram arī periodiski ir jāpapildina preču klāsts un bez transporta to praktiski nav iespējams izdarīt.
Latvijā transporta saimniecībai ir sena vēsture. Jau bijušās Cariskās Krievijas un Padomju Savienības laikos Latvija bija viens no tiem reģioniem, kur kravu pārvadājumi bija ļoti augsti attīstīti. Taču, mainoties ekonomiskajai situācijai pēc Latvijas neatkarības atgūšanas, samazinājās arī pieprasījums pēc visa veida transporta pakalpojumiem, tāpēc lēcienveidīgi pieauga degvielas izmaksas, kas attiecīgi samazināja transporta pakalpojumu piedāvājuma līmeni.. Turklāt, kā tirgus reakcija sekoja transporta pakalpojumu cenu un tarifu pieaugums.
Taču tagad šis pārejas periods jau ir beidzies un Latvijā strauji pieaug dažādu veidu kravu pārvadājumu apjoms. Ļoti strauji pieaug tranzīta kravu apjomi caur Latvijas ostām. Savukārt ostu attīstība ir sekmējusi arī kravu pārvadājumu apjoma pieaugumu dzelzceļam un autotransportam. Ja agrāk izejvielu ieguvei un preču ražošanai tika patērēts 75%, bet transportam un uzglabāšanai - 25% resursu, tad mūsdienās stāvoklis ir pretējs – ieguvei un ražošanai tiek izlietoti 25%, bet transportam un uzglabāšanai – 75% resursu. Šādas izmaiņas ir veicinājušas ražošanas globalizācija un koncentrācija, lielražošana, ražošanas procesu automatizācija, kā arī transporta un zinātnes attīstība.

Autora komentārsAtvērt
Atlants