Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 1.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 2.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 3.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 4.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 5.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 6.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 7.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 8.
  • Konspekts 'Produkts un produkta elementi', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Jaunu produktu veidi
Lai gan katru gadu pirmo reizi tiek piedāvāti tūkstošiem jaunu produktu, mazāk nekā 10% no tiem ir patiešām jauni un inovatīvi. Ir iedalītas sešas jaunu produktu kategorijas:
• Pasaulē jauni produkti. Inovatīvi produkti, kas rada pilnīgi jaunu tirgu.
• Jaunas produktu līnijas. Jauni produkti, kas dod iespēju uzņēmumam pirmo reizi ienākt jau esošā tirgū.
• Esošu produktu uzlabojumi un izmainīti esošie produkti. Jauni produkti, kas sniedz uzlabotu veikumu vai lielāku uztverto vērtību, aizvietojot esošos produktus.
• Pārpozicionēšana. Esošie produkti, kas ir vērsti uz jauniem tirgiem vai tirgus segmentiem.
• Cenu samazināšana. Jauni produkti, kas sniedz līdzīga līmeņa veikumu par zemāku cenu.
Pasaulē jaunu produktu kategorija ietver vislielākās izmaksas un risku, jo šie produkti ir jauni gan uzņēmumam, gan tirgum, tādējādi nav iespējams būt drošiem par patērētāju pozitīvu reakciju. Tieši tādēļ lielākā daļa jaunu produktu ieviešanas aktivitāšu ir esošo produktu uzlabošana.
Jauni produkti ir neveiksmīgi lielā skaitā gadījumu. Daži no jaunu produktu neveiksmju iemesliem ir: augsta līmeņa vadītājs virza sev patīkamu ideju, neskatoties uz negatīviem tirgus pētījumu secinājumiem; ideja ir laba, bet tirgus izmērs tiek pārvērtēts; produkts nav labi izveidots; produkts tiek nepareizi pozicionēts, neefektīvi reklamēts vai tam ir noteikta pārāk liela cena; produkta attīstīšanai nepieciešamās izmaksas ir lielākas, nekā plānots; konkurenti darbojas aktīvāk, nekā iepriekš paredzēts.

Autora komentārsAtvērt
Atlants