Vērtējums:
Publicēts: 16.06.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Viengadīga bērna valodas un sociālā attīstība', 1.
  • Konspekts 'Viengadīga bērna valodas un sociālā attīstība', 2.
  • Konspekts 'Viengadīga bērna valodas un sociālā attīstība', 3.
  • Konspekts 'Viengadīga bērna valodas un sociālā attīstība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Riņķo ap mēbelēm.Sāk patstāvīgi stāvēt un čāpot.Pāršķir grāmatas lapas.Cenšas pasviest priekšmetu.Uzrāda vinas rokas priekšrocību.Rāpjas uz krēsla un pa kāpnēm.Cēļ torni no 2 klucīšiem.Ieliek bumbas kastē.Sāk lietot karoti.Spēj pēc vēlēšanās izlaist no rokas prikšmetu.Iz regulāra zarnu iztukšošanās.
Bērnam sākot staigāt, veidojas lordozes un lumbārais mugurkaula izliekums.Ap 12-14 mēnešiem izzūd Landaua reflekss.Trīskāršojas bērna dzimsanas svars.Parādās 2 laterālie apakšējie griezējzobi.Ap 14 mēnesiem parādās 4 pirmie molārie zobi.
Sociālās izturešanās attīstība.
Zīdainis reaģē uz saviem līdzcilvēkiem un veido ar tiem kontaktus.Bērniņš kļūst patstāvīgs un pielāgojas socialajai videi.Pirmie soļi sociālizēšanas virzienā ir patstavīga ēšana un dzēršana,apģērbšanās un noģērbšanās,kā arī izvadīšanas funkcija pārvaldīšana.Pirmā gada beigas berna iegūtās prasmes pa daļai jau spēj izmantot savas patstāvības veidošanai.Sausiņu vai cepumu viņš sāk ēst,turēdams to rokā.Dzerot mazulis aizrautīgi tver arī krūzīti vai pudeli. Ja māte atļauj,otrajā dzīves gadā berns šīs darbības veic ar prieku viens pats.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants