Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Garīgums', 1.
  • Eseja 'Garīgums', 2.
  • Eseja 'Garīgums', 3.
  • Eseja 'Garīgums', 4.
  • Eseja 'Garīgums', 5.
  • Eseja 'Garīgums', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Garīguma jēdziens   
2.  Garīguma izmantošanas iespējas   
Darba fragmentsAizvērt

Bez ētikas kodeksiem, garīguma elementiem jāatspoguļojas korporatīvajā kultūrā. Korporatīvā individualitāte organizācijā ir “dzīves stils” – kā organizācija izmanto materiālos, finansu, cilvēku informācijas resursus. Pēc tam, kad noteikts organizācijas “raksturs”, jāpieņem lēmums, kā šīs organizācijas izdevīgās īpašības darīt zināmu mērķgrupām, kādai ir jābūt komunikāciju sistēmai ar tām.
Organizācijas vadītājs vai menedžeri izstrādā un cenšas ieviest savus uzskatus, filozofiju un lietišķo stratēģiju. Pēc tam organizācijā notiek ieviešanas darbi. Organizācijas personāls darbojas tā, kā to diktē organizācijas filozofija un stratēģija. Rezultātā organizācija sekmīgi sasniedz visus pamatrādītājus, un sasniegtie rezultāti tiek noturēti ilgāku laiku. Līdz ar to parādās organizācijas kultūra, kura atspoguļo viedokļu sistēmu un stratēģiju, darbinieku pieredzi to ieviešanā. Šāda kultūra atbildīs korporatīvajai kultūrai.
Nenoliedzami, lielā mērā organizācijas tēlu veido un klientu izvēli nosaka apkalpojošā personāla īpašības. Personāla diferencēšanai jābalstās uz sekojošām darbinieku kvalitāti raksturojošām īpašībām, kas klientam veido papildu vērtīgumu: profesionālisms, laipnība, godīgums un kārtīgums, drošums, pārliecinātība, operativitāte, iniciatīva, komunikabilitāte. Jāteic, ka darbinieku izturēšanās arī ārpus darba vietas tiek vērtēta. Tas nozīmē, ka respektablas organizācijas darbinieki nedrīkst sevi kompromitēt sabiedrībā, lai nebojātu uzņēmuma imidžu. Psihiskos procesus, un uzvedība daļēji vada personas garīgums un daļēji arī personas pamatvajadzības un instinkti. Garīgums var arī kļūt redzams ekonomiskajā lēmumu pieņemšanā, attieksmē un klientu uzvedībā. Vadītājiem ir jāņem vērā garīgums un jāpadara tas tiesisks, sociāls un produktīvs. To viņi var izdarīt ieviešot organizācijas kultūras standartus.
Slavenajā grāmatā „Uzicība” Fukujama parāda kā panākumi un ekonomiskie sasniegumi korelē pozitīvi ar uzticību, kas pastāv biznesa partneru starpā. Uzticības garīgums var atbalstīt ekonomisko racionalitāti un peļņas maksimizēšanu. Tas nozīmē, ka liela loma ir lojalitātei, bet īstena un saprātīga lojalitāte nav iespējama, pēc autores domām, bez garīguma.

Autora komentārsAtvērt
Atlants