-
Mārketinga vides un stratēģijas analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Uzņēmuma darbības vide | 4 |
1. | Uzņēmuma makrovide | 5 |
2. | Uzņēmuma mikrovide | 6 |
3. | Nozares analīze | 8 |
1. | Portera piecu spēku modelis | 8 |
4. | Konkurences novērtēšana | 11 |
1. | Vispārējā konkurentu novērtēšanas metode | 11 |
2. | General Electric modelis | 12 |
3. | Bostonas konsultantu grupas matrica | 13 |
5. | Tirgus ietilpība | 15 |
6. | SVID (SWOT) analīze | 16 |
7. | Tirgus segmentēšana un mērķa tirgus noteikšana | 20 |
1. | Segmentēšana | 20 |
2. | Mērķa tirgus | 20 |
3. | Pozicionēšana | 21 |
8. | Veiksmes atslēga | 23 |
9. | Pircēju rīcības modelis | 24 |
10. | Uzņēmuma misija, mērķi, stratēģija | 27 |
11. | Plāns pirmajam gadam | 28 |
12. | Secinājumi | 30 |
13. | Bibliogrāfiskais saraksts | 31 |
Ievads
Bizness, kas saistīts ar tūrismu ir viens no tiem, kuriem ir ļoti lielas izaugsmes iespējas Latvijas tirgū, tāpēc arī mūsu uzņēmums ir nolēmis darboties šai nozarē.
Ikviena Latvijas pašvaldība liek cerības uz to, ka attīstoties mūsu valsts infrastruktūrai, attīstīsies arī tūrisms. Virkne dažnedažādu rādītāju liecina, ka mūsu zemē netiek izmantota ne puse no iespējām, ko tūrisma industrija mums varētu nest. Šobrīd tūrisma īpatsvars valsts IKP ir 16%, bet tas varētu pat dubultoties, tā nesot papildus līdzekļus gan valstij, gan privātajiem sektoriem. Tūrisma nozares attīstība nodrošinātu arī jaunu darba vietu izveidošanos, jo pašlaik tūrisma nozarē Latvijā ir nodarbināti tikai 0.34% no strādājošajiem un vēl 6%, kuri darbojas ar tūrismu saistītās nozarēs.
Pakalpojumu nozare, kurā ietilpst arī tūrisms, ar katru gadu ieņem aizvien svarīgāku lomu Latvijas ekonomikā, tāpēc ir izdevīgi attīstīt tūrismu arī mūsu izvēlētajā Latgales reģionā, jo konkurentu skaits ir salīdzinoši niecīgs un vide jaunam biznesam draudzīga.
Mūsu mērķis ir izpētīt atpūtas bāžu tirgu Latvijā un noskaidrot kādas ir biznesa attīstības iespējas šai nozarē un kādas darbības jāveic, lai veiksmīgi gūtu peļņu šai nozarē.
Mūsu uzdevumi:
1. Iepazīties un izpētīt materiālu par mārketinga plānu veidošanu.
2. Izanalizēt, kas ir pats svarīgākais, lai veiksmīgi darbotos šai nozarē.
3. Iepazīties ar uzņēmuma mārketinga vidi un konkurentiem.
4. Izveidot detalizētu plānu uzņēmuma veiksmīgai darbībai un attīstībai pirmajā darbības gadā.
…
Kursa darbs izstrādāts RTU IEVF un novērtēts uz 9 ballēm! Apskatīti visi konkurences vides analīzes modeļi un izvēlēta stratēģija, veikts vides pētījums atbilstoši visām prasībām. Labs teorētiskais pamatojums balstīts uz vairākām grāmatām.