Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.07.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 1.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 2.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 3.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 4.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 5.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 6.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 7.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 8.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 9.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 10.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 11.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 12.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 13.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 14.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 15.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 16.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 17.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 18.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 19.
  • Referāts 'Fizioģeogrāfiskais profils Ankoridža - Maiami', 20.
Darba fragmentsAizvērt

Lielākās derīgo izrakteņu atradnes un citi antropogēnie veidojumi
Pirmais antropogēnais veidojums šķērsgriezumā ir apmēram 10,5 km gara pilsēta – Ankoridža. Apskatot pilsētu, redzams, ka līnija pārsvarā šķērso rūpniecības rajonus un iepirkšanās centrus. Ankoridža ir ostas pilsēta, un redzams, ka attālinoties no jūras, vairāk parādās dzīvojamās mājas.
Sekojot šķērsgriezuma līnijai Kanādas ziemeļrietumos atrodas Jukona, un līnijas tuvumā var novērot Jukonas tiltu, kas iekārts virvēs un domāts kājāmgājējiem.
Vel viens antropogēns veidojums ir Kanādas pilsēta Atlina, kas atrodas austrumos no Atlinas ezera. Šķērsgriezuma līnija šķērso Atlinas vienu no lidostām un skrejceļus. Tālāk pie Ziemeļrietumu kalna, Kanādā redzama neliela cilvēku iejaukšanās, jo kalnos ir uzbūvētas mājiņas, kurās iespējams palikt.
Duhu ezera tuvumā, Kanādā, ir redzams, ka ir rakti grāvji, kā arī iebraukti ceļi, tātad ir nepieciešamība pēc teritorijas nosusināšanas. Apskatot tuvāk, redzams, ka ir arī asfaltēti ceļi. Šī ezera tuvumā ir maza pilsēta, kā arī lidosta. Šķērsgriezuma malā redzams, ka tiek iekoptas arī lauksaimniecības zemes. Apkārt ir vēl citas mazas pilsētas, ciemi. Ciemos atrodas baznīcas, veikali. Cilvēku ietekme uzreiz ir jūtama, jo visos virzienos ir iebraukti dažāda izmēra ceļi, kas bieži ved uz lauksaimniecības zemēm. To var skaidrot ar to, ka reljefs kļūst līdzenāks. Tālāk pa šķērsgriezumu virzoties redzamas arvien vairāk lauksaimniecības zemes, kā arī lielāki ciemi, piemēram, Silver Valley, kā arī lidostas, kas liecina par aktīvu cilvēku iejaukšanos. Sākot no Duhu ezera, šķērsgriezums krusto līdzenumu un tāpēc antropogēnie veidojumi ir gandrīz visur. Pustuksnešu rajonos iespējama augsnes erozija un pārtuksnešošanās, lauksaimniecības zemju ierīkošanas rezultātā.
Kad šķērsgriezums šķērso Amerikas Savienotās Valstis ciemi kļūst lielāki, lauksaimniecības zemes viena pie otras izvietotas blīvāk, kā arī štatos lauki ir sadalīti vienādos kvadrātos. Kartē parādās daudz vairāk apskates vietu. Interesanti, ka šķērsgriezumam pietuvojoties Maiami redzami apļveida lauksaimniecības lauki, kas liecina par klimata īpatnībām. Atlantā un Floridā, atšķirībā no Amerikas vidusdaļas, piemēram, Aiovas ir atšķirīgs reljefs, tāpēc Atlantā ir mazāki antropogēnie veidojumi, jo to neļauj upes un reljefs, tomēr cilvēka iejaukšanās ir jūtama. Lai to mazinātu ir izveidoti nacionālie parki un aizsargājamās teritorijas visā šķērsgriezuma garumā, piemēram,

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants