Vērtējums:
Publicēts: 11.04.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 1.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 2.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 3.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 4.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 5.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 6.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 7.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 8.
  • Referāts 'Jauni meklējumi cilvēka tēla, apjoma un perspektīves interpretācijā agrās renesa', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Quattrocento krustcelēs    3
2.  Tēlniecība kā jauns cilvēka tēla un apjoma, perspektīves interpretācijas izziņas avots    4
3.  Glezniecība kā jauns cilvēka tēla un apjoma, perspektīves interpretācijas izziņas avots    5
  Secinājumi    8
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Viennozīmīgi var teikt, ka jauni cilvēka tēla un apjoma, perspektīves interpretācijas meklējumi agrās renesanses laikā uzņēma milzu apgriezienus. Viens sasniegums, ja par šī laika perioda mākslu tā var izteikties, pārspēja un papildināja otru. Mākslinieks bija zinātnieks, kas ļoti bieži un pat lielākoties vai pat vienmēr apzināti strādāja pie šīm tendencēm – kā attīstīt cilvēku, kā radīt telpiskumu, pat ilūziju, kā strādāt ar krāsām un pareizi izmantot gaismu.
Visbūtiskākie jauninājumi, manuprāt, parādījās tajā, ka veidojās daudzfigurālas kompozīcijas, cilvēka tēli un gan ainaviskie, gan ikdienišķie attēlojumi savienoja sevī reliģisko aspektu laicīgā vidē ar antīkās kultūras bagātībām, kuras visi mākslinieki centās izzināt. Ne velti reliģiskās ainās parādās antīkās kultūras miers, harmonija, apgarotība, kad patiesībā tiek rādīta diezgan pretēja aina, piemēram, Kristus krustā sišana. Tāpat šo situāciju var griezt arī otrādāk.
Jāatzīst, ka autoru ir bijis tiešām ļoti daudz, apsekot viņus visus ir ļoti laikietilpīgi, jo saprotami, ka ikviens no viņiem centās domāt un strādāt ar šo Brunelleski izstrādāto perspektīves teoriju, visi meklēja jaunas izpausmes cilvēka atainošanā, bet tikai par dažiem izcilajiem mēs zinām, vien izdzirdot vārdu. Ikviens ir pielicis kaut ko, lai šodien, 21. gadsimtā, mūsu laika jaunie mākslinieki vairs nelauzītu galvu par šīm lietām.



Autora komentārsAtvērt
Atlants