-
Produkta dzīves cikls
4. KONKURENTSPĒJĪGAS PRIEKŠROCĪBAS
Uzņēmuma konkurences priekšrocības ir tādas priekšrocības, kādas ir uzņēmumam pār savu konkurentu vai konkurentu grupu noteiktā tirgū, stratēģiskājā grupā vai nozarē.
Zināms, ka mūsdienās internetu un televīziju, it īpaši Rīgā, piedāvā daudz dažādas kompānijas. Patērētājs staigā no viena pakalpojuma sniedzēja pie otra, meklēdams, ko labāku, bet rezultātā saprot, ka tā īsti ne ar ko tie pakalpojumi neatšķirās. Tad rodas jautājums, kas varētu būt tāds, kas noturētu klientu uzņemumā „IZZI”? Manuprāt, uzņemumam ir viena konkurējoša priekšrocība, ko tas īsti nereklamē un tur noslēpumā. Tā ir individuāla pieeja katram klientam, ko uzņemums piekopj, taču nepopularizē un nereklamē to. Ja pats produkts vairāk vai mazāk ir līdzvērtīgs ar konkurentu piedāvāto, tad uzņemums varētu vinnēt, ieviešot individuālu apkalpošanas sistēmu, ko ikviens klients novērtētu. Šādu sistēmu, protams, būs pagrūti izstrādāt, lai ta nepartaptu par haosu. Taču pēc savas pieredzes zinu, ka klients novērtē uzņēmumu, ja tas ar viņu strādā personīgi, izvērtējot konkrētu situāciju, nevis kā robots, kam uz visu ir tikai viena atbilde.
5. MĀRKETINGA PĒTĪJUMI
Mārketinga pētījumi ir sistemātiska datu apkopošana un analīze par visām mārketinga interesējošām jomām- cenu politiku, reklāmas efektivitāti, veiksmīgākiem sadales kanāliem, esošajiem konkurentiem tirgū u.c. Tas apskata patērētāju uzvedības īpatnības, priekšroku, vajadzību un interešu savdabīgumu.
…
Produkta dzīves cikls ir laika periods no produkta ieviešanas līdz tā ražošanas un pārdošanas pārtraukšanai jeb preces mūžs tirgū. Ikvienam produktam, pēc tā iekļūšanas tirgū, ir noteikts dzīves cikls. Katrai precei un pakalpojumam ir ierobežots mūžs, kurā tiek izietas četras sekojošas stadijas jeb periodi: preces izstrāde; ieviešana; pieaugums; briedums; kritums; Dotajā darbā apskatīsim kompānijas “IZZI” fiksētas telefonijas pakalpojuma dzīves ciklu. 1.1. PRECES IZSTRĀDES POSMS Šajā produkta / pakalpojuma posmā dzimst pati ideja, kas un kādam mērķim tiks ražots, tiek izpētīts tirgus, mārketings, tiek pētīta pakalpojuma ieviešana tirgū, pieprasījums pēc konkrēta pakalpojuma un tā dzīvotspēja. Izstrādes periodā, notiek jaunas preces izstrāde un sagatavošana ieviešanai tirgū. Tajā brīdī produkts tirgū vēl netiek pārdots, bet tiek ieguldīti naudas līdzekļi tā izstrādes