Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 38 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 1.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 2.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 3.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 4.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 5.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 6.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 7.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 8.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 9.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 10.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 11.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 12.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 13.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 14.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 15.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 16.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 17.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 18.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 19.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 20.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 21.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 22.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 23.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 24.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 25.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 26.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 27.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 28.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 29.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 30.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 31.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 32.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 33.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 34.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 35.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 36.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 37.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 38.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 39.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 40.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 41.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 42.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 43.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 44.
  • Referāts 'Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā apmierinātību ar dzīvi prognozēj', 45.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Teorētiskā daļa    4
  Apmierinātības ar dzīvi jēdziena raksturojums    5
  Vērtību jēdziena raksturojums    8
  Indivīda vērtības ietekmējošie faktori un vērtību saistība ar apmierinātību ar dzīvi    8
  Pašefektivitātes jēdziena raksturojums    11
  Pašefektivitāti veidojošie faktori un faktori, kas ietekmē pašefektivitātes izmaiņas dzīves gaitā    11
  Jauniešu vērtības un pašefektivitātes izjūta kā jauniešu apmierinātību ar dzīvi prognozējošie faktori    13
  Metode    16
  Pētījuma dalībnieki    16
  Instrumentārijs    16
  Procedūra    17
  Rezultāti    19
  Diskusija    24
  Secinājumi    29
  Pateicības    31
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
  Pielikumi    35
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Mūsdienās cilvēkiem ir būtiski nākotnes plāni un mērķi, kā arī dzīves jēgas apzināšanās, kas piešķir dzīvei nozīmi un kopumā liek justies laimīgam un apmierinātākam ar savu dzīvi (Zaleski, Cycon, & Kurc, 2001, kā minēts Boniwell, 2005; Byron & Perrin, 2009; Diener, Suh, Lucas & Smith, 1999, kā minēts Durayappah, 2012).
Pētījumi apstiprina, ka apmierinātībā ar dzīvi nozīme ir gan personībai, gan kultūrai, gan apkārtējiem apstākļiem, kuros cilvēks dzīvo (Lykken & Tellegen 1996; Prieto, et al.,2005).
Pētnieki pauž domu, ka ir svarīgi noskaidrot cilvēka vadošās vērtības, kas nosaka gan cilvēka vajadzības, gan to, kādi mērķi tiek izvirzīti, lai to sasniegšana pozitīvi ietekmētu apmierinātību ar dzīvi (Oishi, Diener, Suh, Lucas, 1999b, kā minēts Diener, et al., 2003).
Nākotnes plānu sasniegšanā liela nozīme tiek piešķirta arī pašefektivitātei, jo tā nosaka cik lielas pūles un cik daudz laika cilvēks pieliks mērķa sasniegšanai (Bandura, 1989; Luke, 2009). Pēc veiksmīga mērķa sasniegšanas jaunietis drošāk izvirza arī turpmākos nākotnes mērķus, jo tam ir poztitīva pieredze, ka mērķi ir sasniedzami ( Schunk, 1990).
Kopumā pētījumi apstiprina, ka pastāv saistība starp vērtībām un apmierinātību ar dzīvi (Strupp, 1980; Oishi, et al., 1999a; Sagiv & Schwartz, 2000; Kasser & Ahuvia, 2002; Diener, et al., 2003; Prieto, et al., 2005). Pašefektivitāti un apmierinātību ar dzīvi (Hampton, 2004; Prieto, et al., 2005; Karademas, et al., 2007). Kā arī saistību starp nākotnes plānu skaidrību un apmierinātību ar dzīvi (Meglino & Ravlin, 1998).
Maģistra darba ietvaros tika izvirzīti divi pētījuma jautājumi: Kā jauniešu vērtības, pašefektivitātes izjūta un demogrāfiskie rādītāji prognozē jauniešu apmierinātību ar dzīvi; Vai pastāv atšķirības apmierinātībā ar dzīvi, pašefektivitātes izjūtā un vērtībās jauniešiem ar skaidriem un neskaidriem nākotnes plāniem pēc skolas beigšanas?
Arī dotā pētījuma rezultāti parādīja, ka pastāv saistība starp pašefektivitātes izjūtu un apmierinātību ar dzīvi, drošības vērtību un apmierinātību ar dzīvi. Pētījums parādīja, ka būtiska nozīme apmierinātības ar dzīvi rādītājos ir arī tādiem demogrāfiskajiem rādītājiem kā ģimenes finansiālā situācija un tēva izglītības līmenis. Ka labāka finansiālā situācija un augstāks izglītības līmenis tēvam ir saistīts ar augstāku apmierinātību ar dzīvi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants