Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 1.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 2.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 3.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 4.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 5.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 6.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 7.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 8.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 9.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 10.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 11.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 12.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 13.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 14.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 15.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 16.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 17.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 18.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 19.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 20.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 21.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 22.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 23.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 24.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 25.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 26.
  • Prakses atskaite 'Audžuģimenes', 27.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Problēmas aktualitāte par audžuģimeņu veidošanos Latvijā    4
  Prakses vieta, mērķis, uzdevumi    6
  Statistikas dati par audžuģimenēm    7
  Sabiedrības viedoklis un ārvalstu pieredze par audžuģimeņu attīstību    11
  Valsts pārvaldes loma audžuģimeņu kustības veicināšanā    13
  Normatīvo aktu analīze bērnu tiesību aizsardzības jomā    14
  Problēmas risināšanā iesaistītās institūcijas iesaistīto institūciju profesionālās darbības funkcijas    20
  Problēmas risināšanā iesaistīto institūciju speciālistu viedoklis    22
  Secinājumi par ekspertu intervijām    25
  Ieteikumi audžuģimeņu darbības uzlabošanai    26
  Nobeigums    27
  Izmantotā literatūra    28
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedrības straujā attīstība, sociālekonomiskie apstākļi valstī un dinamiskais dzīves ritms nosaka to, ka sabiedrībā kļūst arvien vairāk ģimeņu, kuru funkcionēšana ir apgrūtināta. Lai gan ģimene ir dabiska bērna attīstības un augšanas vide, un katram bērnam ir neatņemamas tiesības uzaugt ģimenē, taču statistikas dati liecina, ka daudzi bērni ir spiesti dzīvot ārpusģimenes aprūpes iestādēs, kas pat laba finansējuma gadījumā nespēj nodrošināt ģimenisku vidi. Ir zināms fakts, ka bērna ilgstoša atrašanās institucionālās aprūpes iestādē atstāj negatīvas sekas uz bērna attīstību un tālākajām funkcionēšanas spējām sabiedrībā, jo viņam var izveidoties apgrūtināts sociālās adaptācijas process, problēmas attīstīt savu identitāti, noteikt mērķus un uzņemties atbildību par savu dzīvi. Tādēļ aktīvi veicināma un atbalstāma ir bērnu alternatīvo aprūpes formu, kas ir pietuvinātas ģimeniskai aprūpei. (adopcija, aizbildnība un audžuģimene) attīstība.
No bērnu interešu viedokļa optimālais variants, kā nodrošināt ģimeni bērnam, kura augšana bioloģisko vecāku uzraudzībā nav iespējama, ir adopcija, jo tā spēj nodrošināt ne vien viņam labvēlīgu psiholoģisko vidi, bet arī mantisko attiecību modeli. Taču tā kā adopcija nav iespējama visos gadījumos un uzreiz, tad audžuģimene kā ģimeniskas aprūpes modelis būtu pats piemērotākais ģimenes alternatīvas nodrošināšanas veids. Audžuģimene bērnam nodrošina ne vien labvēlīgu psihosociālo klimatu, bet arī veicina bērna sociālo prasmju veidošanos, atvieglojot pastāvīgās dzīves uzsākšanas gaitu, sasniedzot pilngadību.
Lai gan deviņdesmito gadu vidū, pieņemot svarīgākos normatīvos aktus attiecībā uz audžuģimeņu veidošanās procesa kārtību un nosacījumiem, tika radīti priekšnoteikumi audžuģimeņu veidošanās procesam Latvijā, statistikas dati liecina par to, ka audžuģimeņu kustības attīstība līdz šim ir noritējusi lēni un nevienmērīgi.
Lai sabiedrības locekļus motivētu uzņemties rūpes par bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, uzlabotu pašvaldību darbību audžuģimeņu jautājuma risināšanā, kā arī sniegtu nepieciešamo atbalstu jau izveidotajām audžuģimenēm, ir nepieciešams izpētīt audžuģimenes darbības specifiku Latvijā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants