• Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē

     

    Konspekts5 Vadība

Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 1.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 2.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 3.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 4.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 5.
  • Konspekts 'Organizācijas iekšējā un ārējā vide. Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Organizācijas iekšējā un ārējā vide.
Organizācijai ir iekšējā un ārējā vide.
Iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas izveidojas tās menedžmenta darbības gala iznākumā.(1)
Šīs sastāvdaļas ir savstarpēji saistītas. Organizācijas iekšējās vides faktori:
• Mērķi ( organizācijas stratēģija, kārtējie uzdevumi )
Mērķis- ir cilvēku darbības rezultātu priekšstatīšana, motīvs cilvēku apzinīgai rīcībai. Mērķi var būt dažādi. Katram indivīdam var būt savi mērķi, arī organizāciju mērķi var atšķirties. Organizācijām un menedžeriem ir daudzi mērķi, kas dažreiz nav savstarpēji saistīti. Mērķi var būt daudzveidīgi-pēc nozīmīguma, laika faktora, vadības izvirzītie, kopīgie utt. Mērķu sākums ir organizācijas misija, līdz ar to mērķim nevar būt gadījuma raksturs vai tikai teorētiskas pamatojums. Mērķis tiek noteikts sarežģītā analīzes un sintēzes procesā. Organizācijas mērķiem ir raksturīga hierarhija:
1. Sociālais ekonomiskais mērķis
2. Misija
3. Organizācijas vispārējie mērķi (stratēģiskie, ilgtermiņa)
4. Specializēti vispārējie mērķi (mārketinga, finansu, ražošanas)
5. Organizācijas nodaļu mērķi
6. Organizācijas dienestu vienību mērķi
7. Individuālie mērķi.
Pēc līmeņiem mērķus var iedalīt:
Stratēģiskie mērķi –ilgtermiņa mērķi, kurus nosaka augstākā līmeņa menedžeri
Taktiskie mērķi- vidējā termiņa mērķi, kurus nosaka vidējā līmeņa menedžeri;
Operatīvu mērķi –īstermiņa mērķi, kurus nosaka zemākā līmeņa menedžeri.

Autora komentārsAtvērt
Atlants